A Anna Olsson9713 skrev:
De var ferdige med badet 20 desember. De malte om min gang for ca 1 1/2 uke siden og etter det begynte de å synes enda mer.
Det er vel sånn at når man maler så mykner man opp tapeten så eventuelle spenninger i underlaget får utløp.

• Liker
Anna Olsson9713 og 1 annen
  • Laddar…
A Anna Olsson9713 skrev:
Men da må de rive flisene for å utbedre det? På den veggen i baderommet henger det en håndkletørker.
Nei, flisene trenger ikke å rives, ville jeg absolutt våge å hevde. Feilen sitter på utsiden av veggen du har tatt bilde av.
Forsøk, som foreslått ovenfor, å først ta dette med foreningen. Så vil klåphantverkerne få minst to sjanser til å rette opp problemet før man tar det videre.

• Liker
Anna Olsson9713
  • Laddar…
Samme skjedde oss der Röris festet RiR i en gipsvegg som på andre siden er en garderobe. Skruen har ikke penetrert papiret på gipsen, men jeg oppdaget det for sent når jeg malte veggen.

I mitt tilfelle er det ikke noe som plager da det er langt ned mot gulvet. I ditt tilfelle må det utbedres. Men siden skruene er en del av rørleggingen, ville jeg være forsiktig med å forsøke å bytte gipsplaten.

Det kunne kanskje være mulig å gå over veldig forsiktig med en vinkelsliper og bare ta de ytterste gjengetrådene på skruen, deretter sparkle gropen som dannes.

Den lange stripen kan jeg ikke forklare.

Selvfølgelig skal du eller foreningen reklamere på arbeidet og kreve at det utbedres.

S Småbrukaren skrev:
Samme skjedde oss der Røris festet RiR i en gipsvegg som på den andre siden er en garderobe. Skruen har ikke penetrert papiret på gipsen men jeg oppdaget det for sent da jeg malte veggen.

I mitt tilfelle er det ikke noe som plager siden det er langt ned mot gulvet. I ditt tilfelle må det utbedres. Men siden skruene er en del av rørføringen så ville jeg være forsiktig med å prøve å bytte gipsplaten.

Det ville kanskje gå å gå over veldig forsiktig med en vinkelsliper og bare ta de ytterste gjengene på skruen, så sparkle gropen som dannes.

Den lange stripen kan jeg ikke forklare.

Selvfølgelig skal du eller foreningen reklamere på jobben og kreve at det utbedres.
Takk! De er ikke helt ferdige her i leiligheten ennå, har sendt bilde på dette til dem og de skal komme og se på det på onsdag. Vil absolutt ikke utbedre dette selv, de vil sende en faktura på det som er igjen å betale og den vil jeg holde tilbake/bestride om dette ikke utbedres.

• Liker
Småbrukaren
  • Laddar…
Det er vel din brl som skal få eventuell faktura, eller har du gjort tilleggsbestillinger?

• Liker
Kardan79
  • Laddar…
S Småbrukaren skrev:
Det er vel din brl som skal få eventuell faktura eller har du gjort tilleggsbestillinger?
jeg har gjort tilleggsbestillinger.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.