Holder på med store glasspartier som trenger kjærlighet. Når det er slipt får det omtrent den gulbrune fargen som vi ønsker ha.

Men når jeg oljer det inn med teakolje blir det rødt, rødbrunt.

Er det bare å akseptere situasjonen fordi det kommer an på treverket? Eller finnes det en olje som ikke farger på den måten så å si?

Første bildet lengst til høyre er helt behandlet én gang. Den ved siden av delvis som man kan se.

Siste bildet eksempel på
Hvordan vi hadde tenkt oss at det skulle se ut.

• Fire trestykker står på bukker, med ulike nyanser fra lys brun til rødbrun. Én delvis behandlet med olje, resten ubehandlet.
  • Stabler med treplanker på et gulv av murstein, delvis behandlet med olje, i et rom med store vinduer.
  • Glassdører i tre rammeverk under behandling, utsikt mot hage med trær, patio med murvegg og peis, arbeidsmateriale og verktøy i rommet.
  • Isolerglassvindu med treramme og sprosser i teak, sett fra innsiden. Utsikt mot trær gjennom vinduet, med lys gardin ved siden av.
Hei!
Teakolje inneholder nesten alltid fargepigmenter, så prøv med en ufarget treolje i stedet.

Lasse

Det gjorde jeg, men det ble ingen forskjell. Treverket har den fargen. Nå har vi blitt vant til det og kan ikke tenke oss å ha det på en annen måte.

• Stue med store vinduer som vender ut mot en hage. Vinduskarmene og taket er av tre med en rødlig tone. To planter står på vinduskarmen.
Satsuki
Dr Benz Dr Benz skrev:
Det gjorde jeg men det ble ingen forskjell. Treverket har den fargen. Nå har vi vent oss til det og kan ikke tenke oss å ha det på noen annen måte.
Kjempefint!!!
Teak er jo rødt og når man oljer forsterkes den naturlige rødheten selv om oljen er fargeløs.

Takk. Akkurat det er jo slik. Det var bare at vi hadde sett teakvinduer som var lysere litt mer mot det eik-aktige hållet og var det vi var innstilt på.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.