Hei, har satt opp gips i taket og deretter pusset med gips. Nær en av skruene til gipsplaten har det blitt en rød flekk. Har lagt to lag med puss, men den er fortsatt like tydelig.

Det sitter altså flere skruer i gipsplaten, men kun dette stedet har fått den røde prikken. Gipsen er skrudd i en trestender.

Noen som har en god gjetning om hva som skjer?

• Rødt merke på hvitt gipsplate tak, nær en skrue, med jevn overflate og synlige pusslag. Skaden omkranser skruestedet.
  • Gipskledd tak med rød prikk nær en skrue, omgitt av malte flater og skygger.
  • Gipsvegg med flere lag puss i taket og en rød flekk nær en skrue. Veggene har hvite fliser og det er synlige rør langs taket.
Det kan være rustgjennomslag, det trenger nemlig ikke bli rustfarget. Kan skruen røre i noe som får den til å ruste galvanisk?

pacman42 pacman42 skrev:
Det kan være rustgjennomslag, det trenger nemlig ikke å bli rustfarget. Kan skruen berøre noe som får den til å ruste galvanisk?
Hva jeg vet så berører den kun gipsplaten og trelekten. Vet du hvordan jeg kan male over den flekken?

O Otto J skrev:
Så vidt jeg vet, er det bare gipsplaten og trelekten som berøres. Vet du hvordan jeg kan male over den flekken?
Sperregrunn.

• Liker
Otto J
  • Laddar…
Din lokale velassorterte fargehandel har flekkisoleringspray i sprayboks, gull å ha hjemme👍🏻
Bor du i Göteborg anbefaler jeg Ljungdahls farge som har 3 butikker i Göteborgsområdet som har den.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.