Hvorfor blir min trapp-reparasjon, gjort med A-mørtel, nesten hvit på enkelte steder når den har tørket?
 
  • En trappetrinn laget med A-bruk viser nesten hvite flekker på enkelte områder etter tørking.
P
Rent sementmørtel blir veldig lyst, alle reparasjoner pleier å bli lysere enn det gamle omkringliggende er..
Ønsker man det, kan man tilsette pigment for å gjøre det nye mørkere..
Har du vannet i et antall døgn etter påføring? For det ser veldig tørt ut..
 
  • Liker
Tobyk_75
  • Laddar…
Rejäl skrev:
Rent sementmørtel blir veldig lyst, alle reparasjoner pleier å bli lysere enn det gamle omgivende er..
Vil man det, kan man tilsette pigment for å gjøre det nye mørkere..
Har du vannet i flere dager etter påføring? For det ser veldig tørt ut..
Nei, det er nylagt og har ikke rukket å vanne. Bare lurer på hvorfor fargen skiller seg på forskjellige steder. Kan det skyldes at det ligger et reparasjonslag under (måtte bygge opp) på de stedene?
 
P
Det lyseste er vel det tykkeste du har lagt på.
 
  • Liker
Tobyk_75
  • Laddar…
Rejäl skrev:
Det lyseste er vel det tykkeste du har lagt på.,
Det kan nok stemme, visste ikke at det blir lysere pga tykt lag..
 
P
T Tobyk_75 skrev:
Det kan nok stemme, visste ikke at det blir lysere pga tykt lag..
Men det som du ser utenfor den dype lappingen er vel bare et tynt lag med slam der underlaget det mørkere synes igjennom..
 
  • Liker
Tobyk_75
  • Laddar…
Rejäl skrev:
Men det som du ser utenfor den dype reparasjonen er vel bare et tynt lag med slam der underlaget det mørkere synes igjennom..
Pleier det å bli mørkere med tiden?
 
P
Ja det går ganske fort på en trapp da den blir skitten..
 
Rejäl skrev:
Ja det går ganske fort på en trapp da den blir skitten..
Haha, takk
 
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.