Forutsetninger:
Skal regle opp et lite tak for å sette innvendig tak. 1,6 x 1,1m
Senk minst 4cm (på "innsiden").
Bruke gips
Betongtak og gipsvegger

Spørsmål:
Stålregler på lengden CC 30? Slippe kortsider?
Eller bygge ramme i veggen og feste der?
Hvilke stålregler er til for tak, alle?

Annet? :D

Øs på med deres beste tips! :geek:

Tekniker Tekniker skrev:
Forutsetninger:
Skal sette opp et lite tak for å sette innertak. 1,6 x 1,1m
Senk minst 4cm (på "innsiden").
Bruke gips
Betongtak og gipsvegger

Spørsmål:
Stålstendere langs lengden CC 30? Droppe kortsidene?
Eller bygge ramme i veggen og feste der?
Hvilke stålstendere er beregnet for tak, alle?

Andre tips? :D

Del deres beste tips! :geek:
45 mm på veggene og 25 mm sekundærprofil på kortlengden. Da trenger du ikke henge det opp i betongtaket. Eller du kan sette en støtte midt på i en eller to hattprofiler hvis du er av den nervøse typen.

I Installation skrev:
45 sk på vegger og 25mm sekundærprofil på kortlengden. Da trenger du ikke henge opp elendigheten i betongtaket. Eller du kan jo sette et bukseseler midt på i en eller 2 hattprofiler om du er av den nervøse typen.
Er ikke spesielt nervøs, men vil få det bra.

Du mener at man klarer seg med å feste kun langs alle veggene? Så prøve å smelle opp en plate i ett stykke? Ingen risiko for at den buer?

Skal bare ha 2 spotter og trafoer, ellers ingen spesiell tyngde.

Tekniker Tekniker skrev:
Er ikke spesielt nervøs, men vil få det bra.

Du mener at man klarer seg med å feste kun langs alle veggene? Så prøve å smelle opp en plate i ett stykke? Ingen risiko for at den bøyer seg?

Skal bare ha 2 spotlights og transformatorer, ellers ingen spesiell vekt.
eller gjør en skjøt på midten og sparkel. Litt mer jobb men mye enklere å jobbe med.
Vil man få det bra på ordentlig kjører man dobbel gips

Så disse to?

Ser ut som det bare er gipsvegg, så skruve i veggen med plugg og skrue hver 20cm?

Føles som en sekundærregel bør være veldig stabil med tanke på vekkene, og min korte avstand. Så jeg tror jeg hopper over å feste noe i taket. Setter disse CC 30 så bør gipsplaten være fornøyd.

Primærregel Norgips 45x3600mm for montering til gipsvegger, ideell for sekundærregel uten festing i taket. Visuell oversikt av metallprofil.
Metallisk sekundærregel fra Norgips, modell 25/85, for montering av gipsvegger.

Tekniker Tekniker skrev:
Så disse to?

Ser ut til å ha bare gipsvegg, så skrus i veggen med plugg og skruer hver 20cm?

Føles som en sekundærregel burde være veldig stabil med tanke på foldene, og min korte avstand. Så tror jeg dropper å feste noe i taket. Setter disse CC 30 så burde gipsplaten være fornøyd.

[bilde]
[bilde]
det holder med skruer i gipsen. Det sitter jo trolig bjelker på 45 cc. Er det nær taket så sitter det en skp der. Minst 25mm høy.

• Liker
tergo og 1 annen
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.