Forutsetninger:
Skal sette opp et lite tak for å sette innertak. 1,6 x 1,1m
Senk minst 4cm (på "innsiden").
Bruke gips
Betongtak og gipsvegger
Spørsmål:
Stålstendere langs lengden CC 30? Droppe kortsidene?
Eller bygge ramme i veggen og feste der?
Hvilke stålstendere er beregnet for tak, alle?
Andre tips?
Del deres beste tips!
45 mm på veggene og 25 mm sekundærprofil på kortlengden. Da trenger du ikke henge det opp i betongtaket. Eller du kan sette en støtte midt på i en eller to hattprofiler hvis du er av den nervøse typen.
45 sk på vegger og 25mm sekundærprofil på kortlengden. Da trenger du ikke henge opp elendigheten i betongtaket. Eller du kan jo sette et bukseseler midt på i en eller 2 hattprofiler om du er av den nervøse typen.
Er ikke spesielt nervøs, men vil få det bra.
Du mener at man klarer seg med å feste kun langs alle veggene? Så prøve å smelle opp en plate i ett stykke? Ingen risiko for at den buer?
Skal bare ha 2 spotter og trafoer, ellers ingen spesiell tyngde.
Ser ut som det bare er gipsvegg, så skruve i veggen med plugg og skrue hver 20cm?
Føles som en sekundærregel bør være veldig stabil med tanke på vekkene, og min korte avstand. Så jeg tror jeg hopper over å feste noe i taket. Setter disse CC 30 så bør gipsplaten være fornøyd.
Ser ut til å ha bare gipsvegg, så skrus i veggen med plugg og skruer hver 20cm?
Føles som en sekundærregel burde være veldig stabil med tanke på foldene, og min korte avstand. Så tror jeg dropper å feste noe i taket. Setter disse CC 30 så burde gipsplaten være fornøyd.
[bilde]
[bilde]
det holder med skruer i gipsen. Det sitter jo trolig bjelker på 45 cc. Er det nær taket så sitter det en skp der. Minst 25mm høy.
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.