Har malt plåten og fått sveiset papp i feltene der jeg tenker å legge med 28/70 impregnert gles. De får hvile på distanseklosser 10 mm.

Hvordan ville dere festet lektene?

Farmerskrue i falsen? Rett ned i rupanelen med en generøs klatt takmasse?
 
  • Takplater med nylig påført maling, verktøy og malingbøtte ved kanten, omkranset av trær i bakgrunnen.
Rickard.
Du får absolutt ikke skru hverken i falsen eller gjennom taket da mister du hele poenget med å tette først.
Vanligst er at man bygger løst liggende oppå, men må man feste så kan man gjøre det i tilstøtende vegg eller så betaler man pappleggeren litt ekstra for å forberede noen innfestninger som man kan benytte, du trenger virkelig ikke skru fast hver regel.

Du kan kanskje løse noe kreativt med falsfester også men det har jeg ingen erfaring med.
 
Sist redigert:
Ja, men da får jeg jo bare tenke om.

Hva tror du om å bøye en galvad stålplate med spikerhull på en måte som ligner en falskeklemme….
 
  • Tegning av en bøyet stålplate med fasong som en falsklamme, brukt som forslag i en diskusjon om byggemetoder.
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.