Hei! Har i sokkeletasjen ventilasjon fra utsiden (se bilde). Denne vil (kanskje) i fremtiden brukes for kjøkkenvifte som ikke finnes ennå, altså avtrekk. Tilluftsventiler finnes både i dette rommet og andre rom. Jeg vil inntil videre "plugge" eller tette ventilen som vises på bildet. Diameter 100.

Har lett etter kapsler jeg kan sette på for å dekke den til og har ikke funnet noe vettugt på vanlige byggevarehus - eller har jeg spurt feil personer/sett på dårligere steder? Søker også info for hvordan jeg stopper tilluften - vil ikke at luft skal komme inn her, men via andre inntak. Har dere noen ideer og forslag? Takk på forhånd!

• Ventilasjonsåpning i taket i kjelleren, omgitt av rød sirkel, ved siden av hvitt skap.
Søk på endelokk så burde du finne, ser ut til å finnes på flere av de vanlige byggevarehusene.

Centano Centano skrev:
Søk på endelokk så burde du finne, ser ut til å finnes på flere av de vanlige byggevarehusene.
Topp, det løste biffen. @Centano ville du bare kjørt muffe og/eller kastet i litt isolering opp i røret også?

Er det mekanisk til- og fraluft? Tenker litt på hvordan du har tenkt å gjøre om tilluften til fraluft?

Centano Centano skrev:
Er det mekanisk till- og fraluft? Tenker litt på hvordan du har tenkt å gjøre om tilførselen til fraluft?
@Centano ikke mekanisk, bare en gitterventil mot utsiden inkludert kanal i veggen. Det har vært en toalett i rommet denne ventilen sitter i som tidligere ble luftet denne veien (gammelt hus, veggene til toalettet borte). Toalettet er nå flyttet og pax satt i det nye rommet. Det finnes andre inntaksventiler som er tilstrekkelig på etasjeplanet. For øyeblikket skal akkurat denne ventilen bare plugges og ikke brukes er min tanke.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.