Stringfellow Hawke Stringfellow Hawke skrev:
[bilde]

Spredd skarv med fris synes jeg er penest.
Skjult skruing virker unødvendig. Skru ned skruen 5mm så forsvinner den i prinsippet.
Pent! MEN på det bildet synes jo skruehodene tydelig (uten å forstørre bildet..) og har man dem ikke i rett linje kan man irritere seg over det om man er anlagt sånn.. Jeg kjører med skjulte skruer vha terrasseverktøy (https://www.beijerbygg.se/privat/sv...-har-enkelt-bygger-du-altan-med-dolda-skruvar), synes det fungerer kjempebra og blir pent :) Jeg visste dog ikke engang at det fantes for en måned siden..

Utrolig! :crysmile:

• Liker
mirko
  • Laddar…
E Erik Salhammar skrev:
Høres litt for lett ut for min smak.. helst vil jeg kravle under terrassen og skru for så å kravle opp igjen for neste bord.

Men kanskje kan man forbore, lime og plugge også fra undersiden? Bare for å liksom..
Du kan jo feste terrassebordene nedenfra, rett gjennom bjelkene. Så det gjelder å få tak i terrasseskruer som er 150-200 mm lange.

Eller så kan du sage av alle terrassebordskruene dine på midten og sveise på en forlengelse mellom de to delene. For å komme til å skru nedenfra må du grave en grøft under hver bjelke. Når du er ferdig må du krype inn under terrassegulvet og fylle igjen grøftene.

• Liker
Ulric og 4 andre
  • Laddar…
A andersmc skrev:
Du kan jo feste terrassebordene nedenfra, rett gjennom bjelkene. Så det gjelder at du får tak i terrassebordskruer som er 150-200 mm lange.

Eller så kan du sage alle dine terrassebordskruer på midten og sveise på en forlengelse mellom de to delene. For å komme til for å skru nedenfra må du grave en grøft under hver bjelke. Når du er ferdig, må du krype inn under tredekket og fylle igjen grøftene.
Du min gode herre er et geni!

Ellers kan det i mange tilfeller være en enorm fordel å enkelt kunne skru av noen terrassebord for utbytte eller dersom man trenger å komme til området under. Har hatt nytte av den monteringsmetoden mer enn en gang, nå sist ved legging av ventilasjonskanal fra kjeller ut under terrassedekket.

• Liker
Stringfellow Hawke og 1 annen
  • Laddar…
Cheesen
A andersmc skrev:
Du kan jo feste terrassen nedenfra, rett gjennom bjelkene. Så det gjelder at du får tak i terrassekruer som er 150-200 mm lange.

Eller så kan du sage av alle terrassekruene dine på midten og sveise på en forlengelse mellom de to delene. For å komme til å skru nedenfra må du grave en grøft under hver bjelke. Når du er ferdig må du krype inn under terrassegulvet og fylle igjen grøftene.
Gjorde et trinn til verandaen i morges... Skrudde nedenfra... Hvorfor har jeg ikke kommet på det tidligere, ble jo kjempeflott. Nylagt tretrinn til verandaen med synlig kornstruktur, skrudd fra undersiden, omgitt av gressplen.

• Liker
fgo og 2 andre
  • Laddar…
Jeg forstår ikke hvordan de skrus nedenfra? Kan dere stå rett opp under deres verandaer?

• Liker
Pin
  • Laddar…
pokasd Sljdhl skrev:
Jeg forstår ikke hvordan de skrus nedenfra? Kan dere stå oppreist under deres terrasser?
Eller til og med krype inn under. Kanskje bygger hele opp ned og deretter snur den? :thinking:

• Liker
forss89 og 1 annen
  • Laddar…
P Pin skrev:
Eller ens krype inn under. Kanskje bygger hele oppned og så snur på den? :thinking:
Man må skru fast i den underliggende tverrbjelken, velte opp alt på plass og så feste den med et flattjern mot regelen på enden forstår dere vel! Om dere vil jukse så kan dere lage flere slike med bare 4-5 borders bredde, men da må man kombinere med skråskruing i siden også... :crysmile:

• Liker
Pin
  • Laddar…
A andersmc skrev:
For å komme til å skru nedenfra må du grave en grøft under hver bjelke.
pokasd Sljdhl skrev:
Jeg forstår ikke hvordan de skrus nedenfra? Kan dere stå rett opp under terrassene deres?
Ingen problem så lenge man graver en dyp nok grøft (y), eller så er det litt ironisk skrevet. ;):crysmile: Det kan være at man mener at synlige terrasse skruer på et terrassegulv ikke er et stort problem. :thinking:

• Liker
pacman42
  • Laddar…
Cheesen
pokasd Sljdhl skrev:
Jeg forstår ikke hvordan de skrus nedenfra? Kan dere stå oppreist under terrassene deres?
Jeg gjorde klar og snudde den deretter.

• Liker
pokasd
  • Laddar…
H hagv skrev:
Når vi bygde 70 m2 terrasse så ville ikke vi heller ha noen skjøter eller synlige skruer. Så det ble fris og skrudd nedenfra.
[bilde]
Avstanden mellom dine stolper er?

H hagv skrev:
Når vi bygde 70 m2 terrasse så ville ikke vi heller ha noen skjøter eller synlige skruer. Så det ble fris og skrudd nedenfra.
[bilde]
med den utsikten så er det ingen som tenker på skjøtene :-)

• Liker
Hasselhagen
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.