Skal skruve opp en sak i gamle hull på en tre-/gipsvegg. Skruene (må må være disse) er litt for små men hullet er også litt for lite for plugger.

Finnes det noe man kan dekke skruen med før man skrur den inn som gjør at den sitter bedre?

Tenker typ som silikon, men som stivner eller har en limmende effekt.

B
Trelim og fyrstikk / tannpirker kan av og til være en enkel løsning på lignende problemer. Men kanskje ikke gir tilstrekkelig styrke for dette tilfellet?

B BSOD skrev:
Trelim og fyrstikk / tannpirker kan noen ganger være en enkel løsning på lignende problemer. Men kanskje ikke gir tilstrekkelig styrke for dette tilfellet?
høres bra ut. Skal man først la trepinnen tørke med limet i hullet? Før man skrur inn skruen?

B
B ByggGPT skrev:
høres bra ut. Skal man først la trepinnen tørke med limet i hullet? Før man skrur inn skruen?
Jeg har skrudd det inn direkte. Men jeg vet ikke hva som blir best egentlig. Derimot har jeg unngått å belaste skruen før limet har tørket.

• Liker
ByggGPT
  • Laddar…
B ByggGPT skrev:
høres bra ut. Skal man først la trebiten tørke med limet i hullet? Før man skrur inn skruen?
Lim vått, skruen trykker/trekker i stykker biten og fibrene sammen med limet danner gjenger rundt skruen.

Men bruk en tannpirker eller en bit av en ispinner i stedet for en fyrstikk.

Hvis det er vanskelig å få løsnet skruen senere, varm den opp med en loddebolt.

• Liker
fribygg
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.