Jeg armerte litt mer enn anvist. Har tre armeringsjern i sålen og opp fra sålen har jeg armeringsjern som deretter ble najdet sammen med armeringsnettene. Når jeg støpte nedfarten, ble den da bundet sammen med sålen. Kanskje en SketchUp-bilde forklarer mer?
Hvordan støper man en garasjeoppkjørsel uten at all betongen raser ned før den herder? Samme spørsmål når man vil støpe en trapp. Støper man ett trinn av gangen?
Hvordan støper man en garasjeoppkjørsel uten at all betong raser sammen før den har herdet ferdig? Samme spørsmålet når man vil støpe en trapp. Støper man ett trinn av gangen?
En trapp har jo samme form som sålen i denne tråden, der hindrer jo formen betongen fra å flyte videre. Men hvordan de har laget nedkjørselen blir jeg heller ikke klok på, med mindre den er støpt i etapper, men det ser den jo ikke ut til å være.
En trapp blir jo samme form som sålen i denne tråden, der hindrer jo formen betongen å gå videre.
Men hvordan de har laget rampen blir jeg heller ikke klok på, om den ikke er støpt i etapper, men det ser den jo ikke ut til å være.
Men med en tilstrekkelig treg betong er det nok ikke noe problem.
Tenk deg at man kan støpe skateboardbassenger f.eks. men da er det betydelig tregere betong og mye mer arbeid med den.
En trapp blir jo samme form som sålen i denne tråden, der hindrer jo formen betongen å gå videre. Men hvordan de har laget nedfarten blir jeg heller ikke klok på, om den ikke er støpt i etapper, men det ser den jo ikke ut til å være.
Man ringer opp betongfirmaet som skal levere og spør. Har du flaks kanskje de svinger forbi og ser.