Cheesen
MathiasS MathiasS skrev:
med en metallprofil inspacklad på hjørnet hadde det jo ikke blitt noen merke i det hele tatt.....
Joda. et hvitt merke hadde det blitt. og det hadde syntes på 100 meters avstand på den grønne veggen. Har metallprofil inspacklad i alle hjørner og jeg vet nøyaktig hvor sensitive hjørnene er likevel. Nå kan jeg fikse med 0502y standard hvit som alltid finnes hjemme i stedet for å dra til malingsbutikken og blande til en ny boks da den gamle har tørket.

Snailman
Cheesen Cheesen skrev:
Joda. et hvitt merke hadde det blitt. og det hadde syntes på 100 meters avstand på den grønne veggen. Har metallprofil innsparklet i alle hjørner, og jeg vet nøyaktig hvor sensitive hjørnene er uansett.
Nå kan jeg fikse med 0502y standard hvit som alltid finnes hjemme i stedet for å dra til malingsbutikken og blande til en ny boks da den gamle har tørket.

Det er litt forskjell på metall og metall, de jeg lenket til er i stål, men for eksempel Biltema har i aluminium, og de pleier å være sammenkrøllede allerede i deres stativ.

Cheesen
Snailman Snailman skrev:
Det er litt forskjell på metall og metall, de jeg linket til er i stål, men for eksempel Biltema har i aluminium, og de pleier å være tilknyttede allerede i deres stativ.
Ja, det var stål jeg satte. Umulig å justere der hjørnet ikke var helt 90 grader:-)

Jeg har kjørt på Aquabead men syntes det festet dårlig mot veggen så jeg limte dem fast med vevlime. Og så sparkelmasse på det.

• Liker
Adde.S
  • Laddar…
Jasså jeg syntes det
G Galten skrev:
Jeg har kjørt på Aquabead men syntes det festet dårlig mot veggen så jeg limte fast dem med vevlim. Og så sparklet jeg over.
Jasså? Jeg synes det har fungert knallbra. Sørger for at hjørnet er støvsugd og støvfritt. Dusjer rikelig med vann på listen med en sprayflaske. Har ikke hastverk med å sette listen på plass, gir det noen minutter slik at limet får tid til å løse seg opp. Så bare trykker jeg den på plass og gnir litt langs hele listen.

Har testet en annen plastlist som bare skulle festes med gipsskruer, men den var dårlig. Den ble bølgete mellom skruene og vanskelig å få sparkelmassen til å dekke ordentlig. Hadde trengt å skru annenhver cm for å få den til å holde seg tett mot veggen.

• Liker
jakobsbygge
  • Laddar…
D Distordera skrev:
er den ikke vanskelig å få inn i hjørnet uten at tapen setter seg fast før?
Nei, det er ikke noe problem. Limet hugger ikke.

S Stuff skrev:
Jasså jeg tenkte det

Jasså? Jeg synes det har fungert prikkfritt. Sørger for at hjørnet er støvsuget og støvfritt. Dusjer rikelig med vann på listen med en sprayflaske. Har ikke hastverk med å trykke listen på plass, men gir det noen minutter slik at limet rekker å løsne. Så er det bare å trykke på plass og gni litt langs hele listen.

Har testet noen andre plastlister som bare skulle festes med gipskruer, men den var dårlig. Ble bølgete mellom skruene og vanskelig å få sparkelmassen til å dekke ordentlig. Hadde trengt å skru annenhver cm for å få den til å holde seg tett mot veggen
Det er ikke usannsynlig at det var brukerfeil fra min side. Med ekstra lim ble det iallfall helt idiotsikkert :)

• Liker
JohanSbg
  • Laddar…
A
Cheesen Cheesen skrev:
Det er ikke så nøye. Sett en snygglist i stedet, hjørnet tåler barn og høylytte fester samt ser mye triveligere ut.
[bilde]
Har elleve ytterhjørner i huset og hadde nok fått spunk om man ikke hadde listet.
[bilde]
På bildet ovenfor ser man en typisk skade som ville blitt kjempestygg om det var sparklet og malt, nå synes den knapt i listen og er enkel å fikse.
føles jo som en 70-talls løsning.

• Liker
Cheesen
  • Laddar…
Snailman Snailman skrev:
Det er litt forskjell på metall og metall, de jeg linket til er i stål, men f.eks. Biltema har i aluminium
Holder ikke aluminium kanskje man skal begynne å fundere på hvordan man bruker boligen sin...

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.