Hei!
Har bygget meg et eget sikringsskap med mdf, tanken var at det skulle se ut som en vegg snarere enn et skap da det er det første man møter når man kommer inn gjennom ytterdøren.
Den skal males hvit, ha gulvlist osv MEN for å kunne åpne døren (som er den fremre delen) så trengte det å være mellomrom mellom veggen og hengslene (leddgangjern) som tar bort følelsen av at det er en vegg...
Vil kunne skjule hengslene på en pen måte men kan ikke komme på hvordan, noen som har tips?
Har bygget meg et eget sikringsskap med mdf, tanken var at det skulle se ut som en vegg snarere enn et skap da det er det første man møter når man kommer inn gjennom ytterdøren.
Den skal males hvit, ha gulvlist osv MEN for å kunne åpne døren (som er den fremre delen) så trengte det å være mellomrom mellom veggen og hengslene (leddgangjern) som tar bort følelsen av at det er en vegg...
Vil kunne skjule hengslene på en pen måte men kan ikke komme på hvordan, noen som har tips?
Hvordan mener du da? I kjøkkenskap er det en utskåret forsenkning i dørene som man fester den ene siden av hengslene på og så klikkes i. Det er litt for komplekst for en hjemmebygger som meg å felle ut i en mdf 😅RoTe skrev:
Kanskje bør jeg legge til at veggen ikke er rett og jevn heller, men bygget på 60-tallet av blåbetong, så den er veldig porøs og skjev, så for å få "døren" til å sitte rett har hengslene måttet settes litt forskjellig fra hverandre.
Lamellhengsler er litt slitsomme å montere, så kanskje ikke noe for deg.Termobarisk skrev:
Hvordan mener du da? I kjøkkenskap er det en utskåret forsinkning i dørene som man fester den ene siden av hengslene på og så klikkes i. Det er litt for komplekst for en hjemmelager som meg å fase ut i en MDF 😅
Kanskje skal legge til at veggen ikke er rett og jevn heller, men bygget på 60-tallet av blåbetong, så det er veldig porøst og skjevt, så for å få ”døren” til å sitte rett, har hengslene fått settes litt forskjellig fra hverandre.
E Emanuel01 skrev:
Visste ikke engang at det fantes, men har googlet litt og fant for inneboring (så man slipper å fase ut hull). Det virker som en mye enklere løsning jo, tusen takk! 🙏E Emanuel01 skrev:
Klikk her for å svare