Men da så.
Du har jo da muligheten til å rette opp taket om takstolene har seget.
Dette ble gjort på et hus i bygda 1,5 etasje, men et smalt hus, og de laget skikkelige takutstikk og et tykt tak, så huset ser litt rart ut, altfor stor lue.
Nå vet jeg ikke dine forutsetninger, så det blir kanskje bra.
Men dåså. Du har jo da muligheten til å rette opp taket om takstolene har senket seg.
Dette ble gjort på et hus i landsbyen, 1,5 etasje men et smalt hus og de gjorde solide takutspring og et tykt tak så huset ser litt rart ut, altfor stor hatt.
Nå vet jeg ikke dine forutsetninger så det blir kanskje bra.
Protte
Blir ikke noe takutspring i det hele tatt når det er klart, så ikke noe problem med det heller...
Jeg skal bytte tak på en skånelengde som er i dårlig stand.
Gamle takstoler skal bort, men bjelkene som går rett gjennom huset skal være igjen. Jeg skal bygge ut for å ikke ta plass inne.
1. Taket vil bestå av 220+70 mm lekter.
Spiller det noen rolle hvilken lekt som kommer innerst respektive ytterst?
2. Hvordan gjør man ved takfoten? I dag går yttertaket veldig langt ned over ytterveggen. Tanken er å kappe det i nivå med ytterveggen og bygge ut slik at takfoten stikker ut og ikke ned, men jeg vet ikke hvordan det vil se ut på et hus som dette.
Du må forklare bedre for jeg forstår ikke hvilken av reglene som skal være ut.
Hvor langt ned taket går avhenger av vegghøyde, takhelling og hvor mye taket stikker ut.
Det var spørsmålet, spiller det noen rolle om 220 eller 70mm kommer ytterst.
Har tenkt litt, og det ser ut som at takstolene slutter ca 20-30cm høyere opp enn takfoten er nå. Fra takstolene er det spikret en regel skrått nedover som blir takfoten.
Når jeg bytter takstoler kommer jeg ikke til å dra ned takfoten, men den kommer til å fortsette rett ut så taket slutter høyere opp.
Bedre forklaring får du ikke 21:45 når jeg har drukket 5 sterkøl..
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.