Hei, har kjøpt en fôrsnegl for å bruke som pelletsnegl. Skruen ligger i et grovt, galvanisert rør. Lengden er for stor, og jeg må kappe både skruen og røret. Jeg vil fjerne en del av midten på røret for å kunne beholde flensene som er i endene av røret. La oss si at jeg fjerner en meter i midten og deretter vil skjøte sammen rørendene igjen. Hvordan gjør jeg det? Røret er vel ca. 12-15 cm i diameter og 3 m langt før kutting. Skruen som ligger inni tillater trolig ikke at jeg setter muttere på innsiden av røret. Noen form for forband, rørhylse etc. rundt, eller hva? Jimmy

Sveise?
Men bedre å kutte nær den ene flensen. Lettere å komme til og fikse på innsiden ved behov

Hvis du vil lage en stygge skjøt uten å sveise?
Hvis det er til pellets antar jeg at det ikke trenger å være en supersolid skjøt:
Da kan du for eksempel kutte midt på røret og så trekke sammen/holde sammen delene med et antall vinkeljernbiter på utsiden. Fest med skruer - gjenge i rørets gods men sørg nøye for at skruene blir passe lange slik at de ikke forstyrrer transportsneglen.

Eller tre på et rør med samme innerdiam som ytterdiam på det som skal kappes. Fest med noen sveispunkter.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.