Jeg skal montere ny gles og gipsplater og lurer på hvordan glesen skal monteres i dette tilfellet?
Tvers takstoler har jeg fått beskjed om, men da vil de monteres på samme måte som de nåværende.
Er det slik man skal gjøre det?
Eller legge gles tvers undertaket?
Takk på forhånd
 
  • Tomt rom med trepaneltak, hvitmalte vegger, vindu med radiator under, en stol, og arbeidslampe som lyser opp gulvet, ved en verktøykasse.
Vil du senke takhøyden eller hvorfor vil du ha gles?
 
K Kane skrev:
Vil du senke takhøyden eller hvorfor vil du ha spredt?
Mest for å legge om strømmen enklere!
 
D denkadon skrev:
Mest for å trekke om strømmen enklere!
Ettersom undertaket ser stabilt ut nå så hadde jeg lagt glesen sånn at det best passer ønsket retning på gipsen alternativt letter strømleggingen.
 
  • Liker
Tjrex og 2 andre
  • Laddar…
Jeg ville nok ikke ha senket takhøyden ytterligere når man ser på hvordan taket ligger i forhold til vinduet. Kanskje ta ned det eksisterende taket og sette ny gles og el der under?
 
knyh knyh skrev:
Jeg hadde nok ikke redusert takhøyden ytterligere når man ser på hvordan taket ligger i forhold til vinduet. Kanskje dra ned eksisterende tak og sette ny spiler og el der under?
Okei, tenker du da fra et estetisk perspektiv eller av en annen grunn?
vinden er fylt med spon så da får jeg også ned all isolasjon..
 
D denkadon skrev:
Okei, tenker du da fra et estetisk perspektiv eller av noen annen grunn?
vinden er fylt med spon så da får jeg også ned all isolering..
100% estetisk men smaken er som baken. Jeg har selv et hus siden noen år tilbake med fin original takhøyde men som er senket betydelig, så det er nok mest jeg som verner om takhøyde 🙂 Tok selv ned perlestaffen i soverommet og satte opp rettet ny gles. Ingen spon og dritt derunder dog. Bare gulllfiber så ikke noe større jobb.
 
  • Liker
denkadon
  • Laddar…
knyh knyh skrev:
100% estetisk men smaken er som baken. Jeg har selv et hus siden noen år tilbake med fin originaltakshøyde men som er senket betydelig, så det er nok mest jeg som verner om takhøyde 🙂 Tok selv ned perlesponten i soverommet og satte opp rettet ny spikerslag. Ingen spon og dritt derunder dog. Bare gulllfiber så ikke noe større jobb.
Okei! Da høres det ut som du hadde det litt behageligere enn om jeg skal bytte☺️
Men jeg takker så mye for din input!
 
  • Liker
knyh
  • Laddar…
D
Kan du ikke bare spore i, alternativt, fjerne en passende planke og legge tomslangen i rommet du får? Så på med gips.
 
  • Liker
roger.lehrberg
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.