G Gustaf L skrev:
Det er altså mer eller mindre kroklisten som dere ser på tredje bildet som skal erstattes.
Skal det festes rett ovenfor, luken? i taket tyder på at det kan være en ventilasjonskanal bak

A Andy78 skrev:
Dette er nok en av de beste youtubetester jeg har sett.

[media]
Det ser jo ut til å være for vegger. Du tror ikke at en slik drar rett gjennom taket, alternativt drar ned hele platen, om den henges opp i et tak med si 15kg på hver skrue?

J
Ta en titt gjennom inspeksjonsluken og se om det er en trommel der som sagt. Kan jo være greit å vite hva man skrur i.

G Gustaf L skrev:
Det verkar jo dog være for vegger. Du tror ikke at en slik drar rett gjennom taket, alternativt drar ned hele plata, om den henges opp i et tak med si 15kg på hver skrue?
Nei det tror jeg ikke, ikke med toggler.

SkitOxe SkitOxe skrev:
Skjær ut en ordentlig firkant av gips. Skyv inn en plate, typ plywood/osb og skru den fast. Sett tilbake gipsfirkanten og sparkel over alle sprekker og skruehoder, mal taket. Nå har du en kanonplate som du kan skru i.
Høres ut som en fornuftig løsning, om enn litt mer solid enn jeg håpet på ville være nødvendig.

G Gustaf L skrev:
Høres jo ut som en fornuftig løsning, om enn litt mer grundig enn jeg håpet ville være nødvendig.
ja den er litt omstendelig, det er jeg enig i ;-). Men 100% garantert å holde for evig.

T tgr_se skrev:
Det burde finnes spredt (plankene gipsen er skrudd i) over gipsen som i sin tur sitter i bjelkene. Du finner skruene i gipsen med magnet. Der burde du kunne sette krokene dine.
Mm, tenkte det samme, men håpet på å høre det ved banking i så fall. Bud på å prøve å finne det med en regeldetektor á la https://www.clasohlson.com/se/Regel...iZysbnNfZQipDDWeHob8ODl4KQx6y7CwaArxcEALw_wcB kanskje?

G Guson skrev:
Jeg innbiller meg at en klesstang som henger i stropper fra taket vil drive en til vanvidd da den svinger unna når man skal henge på kleshengeren hvis man støter borti allerede opphengte plagg. Tenk fritt hengende taustige.
Det kan du riktignok ha et poeng i.. Tål å ha i tankene.

SkitOxe SkitOxe skrev:
ja den er litt omstendelig, det er jeg enig i ;-). Men 100% garantert å holde for evig.
Ja, det er definitivt en løsning som kan bli aktuell hvis jeg ikke kommer på noen (og unnskyld meg for at jeg bruker ordet) quickfix.

• Liker
SkitOxe
  • Laddar…
A Andy78 skrev:
Skal det festes like over, luken? i taket tyder på at det kan være en ventilasjonskanal bak
Der omtrent tenker jeg at festene skal sitte. Ca 25cm ut fra veggen slik at klærne tillates ca 50cm i bredde.

Det er jo den høyeste delen av taket, så det føles ikke som at det bør gå ventilasjon der. Kan dog ikke se inn i den delen fra inspeksjonshullet da det sitter for høyt. Skal se om jeg kan få et fornuftig bilde/film inne i inspeksjonshullet mot stedet jeg tenker festene på.

• Hjørne av et rom med lys vegg og tak, to røde piler peker mot taket. En rund ventilasjon og en dør er synlige.
  • Liker
Jocke Best
  • Laddar…
Her ser man at det sitter lekter i den "lavere delen" av taket som jeg har merket ut på bildet, men akkurat den lekten hjelper jo ikke mye i mitt formål. Man ser også platene som antagelig utgjør resten av innertaket.

• Innendørs bilde av en etasjehøyde med to merkede røde piler; viser reglar i taket og skiver som sannsynligvis utgjør resten av innertaket.
Oppdatering: Jeg klarte å få tak i en regeldetektor av naboen, og det fantes faktisk reglar på utmerkede steder. Så nå skal det festes i reglene i stedet.

Er det bare å skru opp treskruer da og håpe at det holder?

Er du sikker på at det er reglar?

G Gustaf L skrev:
Er det bare å skru opp treskruer da og håpe at det holder?
Ja, i prinsippet. Jo grovere og lengre, jo bedre (men det er ingen vits i at de titter ut på baksiden av regelen)

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.