Sjekk.

På den ene siden blir det selvfølgelig problemer, på den andre siden går det bra.

Paul-Staffanstorp
MathiasS skrev:
Sjekk.

På den ene siden blir det selvfølgelig problemer, på den andre siden går det bra.
Akkurat... men merkelig nok så er det nesten alltid på den siden det skal sages av... :x

...kjenner det slik i hvert fall...

Oki, nå forstår jeg, takk for hjelpen.
Når vi først er inne på dette ... hva er forskjellen på en laminatklinge og ... universal?

• Liker
Tilia
  • Laddar…
Skal sage hull for koketopp i laminatplate, hva skal man ha for hastighet på stikksagbladet for fineste resultat? Kan regulere hastigheten på min Makita-stikksag fra 1-6 samt stille inn pendelfunksjonen på forskjellige nivåer også.

Paul-Staffanstorp
Kjører man med stikksag kan man ha full hastighet men la maskinen arbeide seg fremover sakte. Derimot skal man ordne "feilvendte" blader der tennene peker nedover så fliser det mindre.

Selv kjører jeg alltid med senkesag.

• Liker
Mjolnir
  • Laddar…
Paul-Staffanstorp Paul-Staffanstorp skrev:
Kjører man med stikksag så kan man ha full speed men la maskinen jobbe seg fremover sakte.
Derimot skal man ordne "feilvendte" blader der tennene peker nedover så fliser det mindre.

Selv kjører jeg alltid med senkesag.
Kjøpte bosch blader for laminat. Tennene så ut til å være helt rette uten vinkel på.

Disse kjøpte jeg, med rette tenner. Antar da at det ikke har noen betydning for hvilken side jeg sager på?

• Tre stikksagblader fra Bosch med rette tenner for laminat.
  • Liker
Adel Antoun
  • Laddar…
Paul-Staffanstorp
M Mjolnir skrev:
Disse kjøpte jeg, med rette tenner. Antar da at det ikke har noen betydning for hvilken side jeg sager på?
Ok... har faktisk aldri prøvd.

Vet bare at med tenner som går nedover så kan man sage ovenfra men med tenner som går oppover hvilket er vanligst så bør man sage fra baksiden for å minimere at det fliser seg.

Har kjørt litt med de der Bosch-bladene og de fungerer bra, kjør uten pendelfunksjonen.

A AndersS skrev:
Har kjørt litt med de der Boschbladen og de fungerer bra, kjør uten pendelfunksjonen.
Toppen, det blir nok bra :)

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.