Hei! Jeg har en Dewalt DW745, og trenger nå å sage til en fals i 2 stk. 50cm lange lister på 18x18mm. Se bilde.

Bordsagen har ingen dado-klinge, men derimot har anholdet en nedfellbar L-formet profil for å kunne kløyve smale emner med litt bedre kontroll. Men jeg tror jeg har sett et tips på Youtube for å gjøre dette på en rask og sikker måte...

Listene kan jeg sage ut av en bredere 18mm plate, men det letter vel egentlig ikke?

• Sektionstegning av en list med en L-formet utskjæring, dimensjoner 18mm og 6mm, tydelig merket med piler for å indikere målene.
Jeg skulle ha saget utsparingen først med 3 sag, og deretter flyttet anholdet, deretter saget av hele 18 mm listen. Og så samme prosess igjen for list 2.

Ja, det var det jeg hadde tenkt å unngå, flytte anhållet i millimetersteg og repetere. Men trolig bedre enn å jobbe med 18 mm-lister og kløyve hele urtaget fra to hold sas.

K Kane skrev:
Jag skulle ha sågat urtaget först med 3 sågningar och flyttat anhåll, därefter sågat av hela 18 mm listen. Och sedan samma process igen för list 2.
Håller med Kane (y)
annars såga den på platten 9mm in sedan såga den på högkant 6mm kan vara svårt o få tryck mot anhållet.

Kör de 3 små snitten i varsin kortände på biten, sen klyv 18mm
Så slipper du ställa in anhåller 6ggr istället för 3. :cool:

Lycka till (och köp en handöverfräs :geek: )

(Ja, fres og fresbord hadde vært fint fint her i dette tilfellet:) )

Ja, det blir vel slik man gjør. Høy kant høres vinglete ut. Ikke bordmontert fres finnes. Pleier å ta meg en time bare for å sette opp anlegget, feste opp, stille inn fresen osv, frese forsiktig i mange runder for å unngå utflysing. Vil virkelig lære meg å bruke bordsagen mer.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.