Betongkasse i hagen ved siden av en vaskestasjon og en gammel pumpe, omgitt av trær og busker. Mulig brukt som vannkar for dyr. Betongbeholder på en skogstomt, omgitt av trær og busker. Beholderen er delvis fylt med jord, og en hvit planke ligger på kanten. Betongho fylt med jord, mulig tidligere brukt som vannkar for dyr. Ligger på en tomt ved en å, med en nærliggende gammel og ødelagt pumpe. Betongtrau i hagen omgitt av vegetasjon, med en vask og diverse gjenstander til venstre. Berghage med grøntområder i bakgrunnen. Hei! Vi har to slike betongvasker på tomten. Ifølge det folk sier, har de tidligere blitt brukt som kar for vann der okser eller hester fikk drikke. Det finnes også en gammel, mer eller mindre helt forfallen og rustet pumpe i nærheten. Tomten ligger ved en elv.

Den som bygde huset var dog litt spesiell, fra det jeg forstår, og det er kanskje ikke helt umulig at han faktisk har bygget den selv for å få vann til huset. Kanskje søkt, men mulig?

Hvordan går vi best frem hvis vi skal rive den? Det er betong, ingen aning om hvilken type. De har sannsynligvis vært der siden før 50-tallet, da husene ble bygget.

Den har selvfølgelig en historisk verdi. Derfor tenkte vi å beholde den andre, som står bedre til, og gjøre noe gøy med.
 
  • Betongbeholder i skogkledd hage, fylt med jord; gamle trerester og et gjerde i bakgrunnen, omringet av vegetasjon.
  • Betongtrau fylt med jord og kvister, står på en tomt med grønt bakteppe.
Beklager, det ble utilsiktet dobbel oppsett med bilder.
 
Hei!

Hvordan har det gått? Jeg skal gjøre en lignende jobb selv snart og vet heller ikke hvordan jeg skal bære meg ad.

I mitt tilfelle er det et stående kar.
 
Hei! Det ble ingen riving. Har utsatt prosjektet til neste år. Det heller mot at det kanskje får stå likevel. Hør gjerne fra deg hvis du lykkes med å rive ditt :-)
 
Hei!


Nå har jeg revet min brostein bygde røykovn med en betongplate på toppen og bunnen.

En bilhammer på 18 kg fra bauhaus gjorde jobben.

Lykke til med din (om den fortsatt er der)
 
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.