Muret pizzapign med sprekker og slitt overflate, behov for reparasjon. Rusten metallstang stikker ut fra basen. Mursteinspizzaugn med sprekker i den hvite fasaden, omgitt av tørt gress. Ugnen trenger reparasjon og vedlikehold.
har nettopp kjøpt et hus med en murt pizzaovn i behov av kjærlighet. Er ikke sikker på hvor mye vi kommer til å bruke den, så steg én er en så enkel fiks som mulig for å se om det er noe vi vil ha. Har imidlertid ingen erfaring med muring. Så hva bruker jeg best og hva maler jeg med deretter?
 
Ærlig talt så ser det ut som du med god samvittighet kan rive den.............Den har antagelig vært våt og frosset i flere omganger og reparere noe slikt handler nok om å rive bort og mure en ny men nå har vi jo ikke sett innsiden eller uten puss så det er jo vanskelig å svare på eksakt.
 
Nå er jeg ikke hjemme, så jeg kan ikke ta noe bilde, men som jeg husker det så var det ingen større sprekker på innsiden om det i det hele tatt var noen. Men det er Gøteborg så fuktig er det og vintre som pendler rundt frysepunktet hele tiden.
 
Kan man ikke tenke seg å reparere pussen kort og godt?
 
Du bør nok banke bort pussen og se hvordan teglet ser ut ... Finnes det isolasjon så kan den kanskje brukes igjen, men regn med å bytte og pusse opp den senere ...
 
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.