Hei, etter et voldsomt sprengningsarbeid ca. 200 meter unna har jeg fått en liten sprekk i min murede peis. Har sittet hjemme og jobbet, og jeg er overrasket over at det rister så mye i huset (som står på fjell), til tross for avstanden. Høyst uklart om det i det hele tatt er noen vits i å krangle med sprengningsfirmaet, men jeg lurer på hvordan man reparerer en slik skade som på bildet. Går det an å bare fjerne pussen rundt sprekken og reparere den, eller snakker vi om full ny muring av peiskransen mm? Takknemlig for tips om noen kjenner til murere i Stockholmsområdet som kan dette.
Medlem
· Västra Götaland
· 3 545 innlegg
Den sprekken er så liten at jeg tror at hvis du maler den 2 ganger med f.eks. silikatmaling så vil du fylle den. Ikke noe du trenger å ansette noen for, heller ikke en murer som gidder å ta et så lite jobb.
Fungerer ikke det fyll med litt c-bruk, bare glatt ut med en svamp så du får samme struktur som det øvrige, deretter mal. Det der gjør du på 15 minutter.
Fungerer ikke det fyll med litt c-bruk, bare glatt ut med en svamp så du får samme struktur som det øvrige, deretter mal. Det der gjør du på 15 minutter.
Klikk her for å svare

