12.927 lest ·
18 svar
13k lest
18 svar
Hvordan regle innertak før gips
Alright, har fått et tydelig bilde tror jeg hvordan man kan gjøre. Bra tips og hjelp. Takk!S Snickarkirre skrev:Det er akkurat som det høres ut, som en sele som du henger opp 45x75 lektene i. Enten gjør du det med en lekt typ 45x45 eller med hullband. Hullband er et slags metallbånd på rull som det er en masse hull i. Som anders07 skrev så holder det å sette en sele på midten. Forslagsvis fester du en lekt/hullband i kortlingen som sitter i bjelkelaget til overetasjen og så fester du 45x75-en i lekten/hullbandet.
Laser er utmerket å bruke når man skal rette tak. Ellers fungerer det fint med murerline også. Om du fester en murerline tvers over lektene på midten av taket typ 50mm under lektene lengst ut mot veggene så trenger du bare måle ved hver lekt og så løfte dem til du har 50mm klaring mellom linen og lekten, så fester du selen i lekten. Så er det klart for glesen![]()
Bygningsveteran
· Norrland
· 342 innlegg
Enten som anders07 skrev. Ellers om de fungerer så kan du sage av plankene rett ved røret og ta bort plankene og deretter tvinge opp rørene over glesen. Vanskelig dog å se på bildene om de klarer det pga høyden som glesen og gipsen bygger.
Klikk her for å svare

