Jeg pleier å skru sammen alt i en pakke med tvinger, men dette er kanskje så mye at det ikke går.
Min erfaring er at selv om man stabler med strø mellom og legger vekter på, så har de en tendens til å slå seg.
Om det er kortere biter kan man stille dem opp, har sett at man oppbevarte også lange planker slik før, og jeg synes nok at de slår seg mindre når de står loddrett. Men det er jo selvfølgelig litt vanskeligere å få plass til.
Min erfaring er at selv om man stabler med strø mellom og legger vekter på, så har de en tendens til å slå seg.
Om det er kortere biter kan man stille dem opp, har sett at man oppbevarte også lange planker slik før, og jeg synes nok at de slår seg mindre når de står loddrett. Men det er jo selvfølgelig litt vanskeligere å få plass til.
Medlem
· Norrbotten
· 3 390 innlegg
Vet ikke om lerk er verre enn andre treslag på å vri seg, men jeg bruker også med stropper på alle mulige trelaststabler, noen med strø og andre ikke (avhengig av hvor store haugene er og om det er nytt eller gammelt trelast). Men det holder ikke med små enkle stropper, det krever nesten 1000 kg stropper, gjerne med noen plankebiter/klosser som gir jevnt trykk på trelastpakken.
Klikk her for å svare