Hei!
Jeg har et gammelt teglhus med kjeller fra 1957 med en gammel garasje i kjelleren, de gamle eierne bygde en ny garasje sammen med huset og murte da igjen den gamle garasjeportåpningen, men beholdt døren. Mitt spørsmål er: hvordan skal jeg bygge igjen det dørhullet? Jeg tenkte å bygge om den gamle garasjen til en slags peisestue og vil fjerne dørhullet, men siden den nye garasjen er en kaldgarasje, trenger det å bli isolert, og jeg vil ikke mure igjen det. Eller er det det billigste alternativet?
Mvh Mattias G A
Jeg har et gammelt teglhus med kjeller fra 1957 med en gammel garasje i kjelleren, de gamle eierne bygde en ny garasje sammen med huset og murte da igjen den gamle garasjeportåpningen, men beholdt døren. Mitt spørsmål er: hvordan skal jeg bygge igjen det dørhullet? Jeg tenkte å bygge om den gamle garasjen til en slags peisestue og vil fjerne dørhullet, men siden den nye garasjen er en kaldgarasje, trenger det å bli isolert, og jeg vil ikke mure igjen det. Eller er det det billigste alternativet?
Mvh Mattias G A
Hvorfor vil du ikke mure igjen det?
Kun kostnaden eller har du noen andre tanker?
Kun kostnaden eller har du noen andre tanker?
Grundstött
· Halland
· 28 345 innlegg
Du skal sette igjen en gammel dør?
Det enkleste er vel å bare fjerne selve døren, og sette opp med planker, spikret/skrudde i karmen.
Først på utsiden, deretter litt isolasjon og til slutt en plate på innsiden.
Hvis du vil ha noe som mer smelter inn i den omkringliggende veggen må du først fjerne karmen osv.
Kanskje du kan ta et bilde av hvordan det ser ut nå, helst både på ut- og innsiden.
Det enkleste er vel å bare fjerne selve døren, og sette opp med planker, spikret/skrudde i karmen.
Først på utsiden, deretter litt isolasjon og til slutt en plate på innsiden.
Hvis du vil ha noe som mer smelter inn i den omkringliggende veggen må du først fjerne karmen osv.
Kanskje du kan ta et bilde av hvordan det ser ut nå, helst både på ut- og innsiden.
Om du vil bygge igjen med skiver så fester du LP50 stålprofiler på begge sider akkurat langt nok inn så du får plass med plyfa/osb og minerit på den kalde siden og plyfa/osb på den varme siden. Sett plastfolie mellom plyfa og gips på den varme siden og fyll rommet med isolering.
Klikk her for å svare


