Hei!
Jeg har et gammelt teglhus med kjeller fra 1957 med en gammel garasje i kjelleren, de gamle eierne bygde en ny garasje sammen med huset og murte da igjen den gamle garasjeportåpningen, men beholdt døren. Mitt spørsmål er: hvordan skal jeg bygge igjen det dørhullet? Jeg tenkte å bygge om den gamle garasjen til en slags peisestue og vil fjerne dørhullet, men siden den nye garasjen er en kaldgarasje, trenger det å bli isolert, og jeg vil ikke mure igjen det. Eller er det det billigste alternativet?
Mvh Mattias G A
 
Hvorfor vil du ikke mure igjen det?
Kun kostnaden eller har du noen andre tanker?
 
vet ikke kostnaden og har aldri murt før.
 
Du skal sette igjen en gammel dør?
Det enkleste er vel å bare fjerne selve døren, og sette opp med planker, spikret/skrudde i karmen.
Først på utsiden, deretter litt isolasjon og til slutt en plate på innsiden.
Hvis du vil ha noe som mer smelter inn i den omkringliggende veggen må du først fjerne karmen osv.

Kanskje du kan ta et bilde av hvordan det ser ut nå, helst både på ut- og innsiden.
 
Hei!
Her kommer bilder av begge sider som det ser ut i dag!
 
  • Verksted med diverse verktøy og materialer spredt på hyller og arbeidsbord, med en stige synlig i forgrunnen.
  • En hvit dør i en enkel dørkarm med en veggkontakt og en del av en svart sofa synlig på venstre side.
Om du nå skal gjøre dette, så gjør det ordentlig og mur igjen. Det er ikke særlig vanskelig :).
 
  • Liker
MattiasGA
  • Laddar…
Om du vil bygge igjen med skiver så fester du LP50 stålprofiler på begge sider akkurat langt nok inn så du får plass med plyfa/osb og minerit på den kalde siden og plyfa/osb på den varme siden. Sett plastfolie mellom plyfa og gips på den varme siden og fyll rommet med isolering.
 
  • Liker
MattiasGA
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.