Hei, jeg har et problem. Jeg vil feste en kjetting i en løkke som sitter i en betongvegg. Men jeg lurer på hvordan jeg kan oppnå dette. Min første tanke var å bruke en gjenget sjakkel og stramme til slik at det skulle kreves verktøy for å åpne. En ok løsning om det fungerer. Men jeg er usikker på hvordan en sjakkel fungerer. Er tanken med en sjakkel at man lett skal kunne åpne og lukke den? Altså lett kunne vri låsbolten i sin gjenge for å kunne skyve til siden. Har dere tips på noe annet enn sjakkel som jeg kan bruke til dette?
Jeg vil altså IKKE kunne åpne sjakkelen igjen
Legger ved et bilde for tydelighetens skyld
Jeg vil altså IKKE kunne åpne sjakkelen igjen
Legger ved et bilde for tydelighetens skyld
Vitsen med et sjakkel er at man kan åpne den igjen ja. Den er nok ikke helt riktig for deg.
Beste løsningen er nok å ha en kjetting med en smidd ring som man kan lage en løkke med. Ellers kan du jo alltid sette en hengelås innerst.
Å sveise sammen lenkene er nok også bra.
Beste løsningen er nok å ha en kjetting med en smidd ring som man kan lage en løkke med. Ellers kan du jo alltid sette en hengelås innerst.
Å sveise sammen lenkene er nok også bra.
Medlem
· Stockholm
· 2 268 innlegg
Hvis det bare skal stoppe tilfeldighetstyven, kan du vel baufil av hodet på skruen i sjaklet?
+loctite
+loctite
Ja det er det jeg ogsåStoffeGbg skrev:
Ja den var smart... det får nok bli den. Den beskytter ingen verdisaker, men handler mer om å beskytte andre personer fra et rom som ikke skal betrædes av uvedkommende.F fiskbuggaren skrev:
Bytt kjetting til en med en ring på slutten?
Kjettingen gjennom/rundt det som sitter fast, så gjennom ringen og så i andre enden hva du nå vil gjøre, kanskje ha en lås.
Ellers kan du gjøre som du har tenkt men ha på loctite og dessuten stramme til. Eller det samme men baufil av delen man får grep rundt.
Kjettingen gjennom/rundt det som sitter fast, så gjennom ringen og så i andre enden hva du nå vil gjøre, kanskje ha en lås.
Ellers kan du gjøre som du har tenkt men ha på loctite og dessuten stramme til. Eller det samme men baufil av delen man får grep rundt.
Nå har jeg shoppet. I stedet for surrepunktet kjøpte jeg en bolt med øye. Jeg kjøpte en lengre kjetting som jeg går tilbake til øyet med og fester alt med hengelås. Kjøpte også ankermasse og universalplugg som jeg trykker inn i hullet jeg tar opp i betongen. Kan legge opp et bilde når jeg er ferdig.
Takk for tipset, men en sånn kjede hadde blitt for dyrt faktisk.S Svante Svenson skrev:Bytt kjede til en med en ring på slutten?
[bild]
Kjeden gjennom/rundt det som sitter fast, deretter gjennom ringen og så i andre enden hva du nå vil gjøre, kanskje ha en lås.
Ellers kan du gjøre som du har tenkt men ha dit loctite og i tillegg dra til. Eller samme men buefile av delen man får grep rundt.
Klikk her for å svare