Jeg vil bygge akkurat en slik vegg ved siden av kjøleskapet. Vil ikke ha en tynn dekkplate bare.
Bruker man trestendere i dag eller er det bare stål? Vil ikke at tre skal bevege seg og lage sprekker, men på den annen side er det lettere å jobbe med for en glad amatør.
Uansett, hvordan gjør man den smale frontsiden? Smal stripe gipssplate? (Vil ikke ha en trelist som front)
Bruker man trestendere i dag eller er det bare stål? Vil ikke at tre skal bevege seg og lage sprekker, men på den annen side er det lettere å jobbe med for en glad amatør.
Uansett, hvordan gjør man den smale frontsiden? Smal stripe gipssplate? (Vil ikke ha en trelist som front)
Du velger selv om du vil bruke tre eller stål, det går jo dessuten utmerket å kombinere og sette stålskinner i tak og på gulv og bruke trestendere imellom, det er ofte lettere og billigere å feste stålskinner om tak og gulv er av betong.
Men hvordan er det med verktøy for å jobbe med metallstendere? Holder det med mine platesakser? Vil huske at det finnes en slags tang som låser metall mot annen metall, men dette er bare nødvendig når hele rammen er av metall. Jeg har betonggulv og gipstak. Hvordan fester man gips til metallet? Vanlig gipsskrue?F fribygg skrev:
Det virker litt unødvendig å kjøpe verktøy for den lille vegg stubben, bruk det du har og lån borhammer til gulvet hvis du mangler det.Dracula skrev:
Klikk her for å svare