Tror Dalmasen tolket betongen som en TRP.

W witten skrev:
Tror Dalmasen tolkat betongen som en TRP.
Du har en hel del rett i det... Jeg spurte om platen i tidligere innlegg.. Fikk ikke svar om at det ikke var plate så jeg fortsatte å tro at det var det. Trodde det var betong og TRP eller variant med samvirkeplate... Det er ikke vanlig på boliger men man vet jo aldri hvilke som prosjekterer en eiendom...

Betong er ikke en diffusjonssperre så det vil alltid være fukt i noen grad...

• Liker
witten
  • Laddar…
Jeg beskriver det som at "betongkassettene i dekkelementet er riflede" i første innlegg, og tenkte at dere snakker om "plåt" som en slags fagterm :)

• Liker
witten
  • Laddar…
O oskarsch skrev:
Jeg beskriver det som at "betongkassettene i bjelkelaget er riflete" i første innlegg, og tenkte at dere snakker om "plåt" som en slags fag-term :)
Det er ingenting å diskutere.. Jeg misforstod deg.. Slipp det...

Du kanskje innser at ditt utsagn passer bedre på noen andre.....

D Dalmas71 skrev:
Helt OK, du vet ikke hva du snakker om...

D Daniel 109 skrev:
Du kanskje innser at ditt utsagn stemmer bedre på noen andre.....
Fortsatt på deg... Det du hevder stemmer ikke i alle tilfeller...

Er det viktig for deg at du får rett og siste ordet eller at brukeren får hjelp? Du virker litt ustabil...

Det er altså bare betong, utmerket! Da er det bare å gjøre ifølge bildet du postet

Rabbithole Johannes Carlsson skrev:
Det er altså bare betong, utmerket! Da er det bare å gjøre i henhold til bildet du postet
Rabbithole Johannes Carlsson skrev:
Det er altså bare betong, utmerket! Da er det bare å gjøre i henhold til bildet du postet
Johannes.. Brukeren skriver "dampsperre" i bildet men linker til dampbrems.. Hva var det du tenkte hen skulle følge? Brems eller sperre?

Mente dampbrems og tok feil på begrepene i skissen.

Dampbrems er det jeg forsto det som at jeg ble tipset om.

• Liker
Rabbithole
  • Laddar…
O oskarsch skrev:
Mente dampbrems og tok feil på begrepene i skissen.

Dampbrems er det jeg forsto det som at jeg ble tipset om.
Jeg tror nok en dampbrems fungerer helt ok for deg... Du har gulvvarme, sier at du skal ha avfukter i krypkjelleren... Sett inn en ekstra måler på luftfuktighet så har du kontroll.. (Batteridrevet trådløs liten sak). Sørg for å ha sperre mot mark...

Jeg tenkte på den som TS lenket til og det er av den typen som isoleringsprodusentene pleier å anbefale i forbindelse med celluloseisolasjon. Dampbrems altså, begrepene er ofte lett forvirrende

Dampsperre funker også, og er generelt billigere.

D Daniel 109 skrev:
Dampsperre funker også, og er generelt billigere.
Brukeren har fordelen at gulvvarmen kan varme opp en del av øvre isolasjon og på den måten få fukt til å gå gjennom dampbrems. Visst vil også fukt trekkes mot den kaldere delen, men varmen drar med seg fukt som vent tar med seg... Leste jeg et eller annet om Ftx eller var det i en annen tråd?

Sist redigert:
Nei, det finnes ingen fordel med en dampbremse.

D Daniel 109 skrev:
Nei, det finnes ingen fordel med en dampsperre.
Så jeg skal ikke legge dampsperre lenger?
D Dalmas71 skrev:
Brukeren har fordel at gulvvarmen kan varme opp en del av øvre isolasjon og på den måten få fukt til å gå gjennom dampsperren. Visst kommer også fukt til å bli dratt mot den kaldere delen, men varmen drar med seg fukt som vent tar med seg... Leste jeg et sted om Ftx eller var det i en annen tråd?
japp. Har FTX installert i huset.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.