Jeg trodde jeg kjøpte en vanlig enkel papirremse for å skjøtesparkle mellom gipsplater.

Men papirremsen er omtrent dobbelt så bred (typ 20 cm) som man vil ha den, men brettet på midten slik at bredden matcher gipsskjøtene ganske bra. Dessuten finnes det en klebekant på den ene siden.

Hvordan bruker man en sånn? Den er kanskje ikke engang laget for dette? Hvis jeg som vanlig sparkler på skjøten og deretter trykker fast remsen, har jo i det minste ikke tapen noen funksjon... Og skal man legge ekstra sparkel mellom, i selve folden så å si?

Vær så snill å hjelpe en uvitende...

Er det virkelig riktig?
Høres mer ut som beskyttelsespapir for når man skal male som du har fått tak i synes jeg.

I denne tråden framkom det at det finnes selvklebende papirremse, så det kan være riktig tross alt.

(Antar at du mener 20 mm, og ikke 20 cm :rolleyes:)

Byggmax solgte den som vanlig skjøteremse for gips, men de har nok gjort feil før...

Presisering: papirstripen er utfoldet totalt sett 20 cm bred og en vanlig gipsfuge omtrent 10 cm. Sammenfoldet fungerer jo bredden selv om den er i bredeste laget, men det er jo ikke det spørsmålet handler om.

Skulle ikke tro at en papirremse som er totalt 20 cm er tenkt for gipsskjøter. Det er altfor bredt. Papiret skal dessuten være litt tykt, nesten som gammeldags tørkepapir. Er det det?

Er det dette du har kjøpt?
http://www.byggmax.com/se-sv/Prod/PID-30704.aspx

Sist redigert:
Shit, det er nok akkurat en slik ja, men den ble ikke solgt som det i butikken... Blir vel til å dra tilbake og klage en dag. Men de er dog ganske like vanlige remser synes jeg, så det fungerer sikkert likevel... om man klipper dem fra hverandre og tar bort tapekanten....

Sukk...

Nei, fungerer IKKE som skjøteremse, lever tilbake.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.