Skal begynne å sette fug på innsiden av vinduene for å "låse" den aldringsbestandige plasten mot vinduet. Tanken er å skjære av plasten og brette den inn mellom regel og vinduskarm for deretter å låse den med en bunnfyllingslist og fuge med masse.
Nå er dette første gangen jeg gjør dette, og første spørsmålet er om det er riktig tenkt?
Neste spørsmål er hva jeg skal fuge med? Massene burde være damptette for å fylle noen funksjon. Har tidligere brukt Tachodicht http://www.befestigungsfuchs.de/Baustoffe/Dampfsperren-Winddichtung/Folienkleber/1-Kartusche-Original-TACODICHT-Folienkleber-fuer-Dampfsperre-Klebeband for å fuge plasten mot blant annet grunnmuren. Denne koster som en halv lateksfug hos bygghandleren, og spørsmålet er om den er anvendbar? Massen er grå, men med tanke på at det kommer vindusforing og vindusbenk har det ingen betydning.
I bunnen står vinduene på en bunnsvillsolasjon som jeg har tenkt å koble plasten mot...
Bra forslag! Klart mye enklere å teipe enn å kladde med fugemasse. Dog blir problemet at teipen kanskje ikke dekkes av smygen. Kanskje kan det løses med litt måling og å holde tungen rett i munnen når man setter teipen.
Selv brukte jeg latexfog fra byggmax for 8,95kr/st.
Jeg har prøvd denne og lignende et par ganger. Sprekk etter en stund.
Satse på en dyrere fugemasse i stedet. Finnes vettige som duger innendørs fra ca 50 kr.
Det er en forsvinnende liten kostnad når vi snakker om oppussing.
Der ser man. Kledde smygene fort med gips etter fugingen så rakk ikke se noen sprekker men da reviderer jeg meg og sier som ovenstående at du bør kjøpe en dyrere fugemasse
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.