12.699 lest ·
5 svar
13k lest
5 svar
Hvordan flytter jeg ut stikkontakt 6mm fra vegg?
Jeg holder akkurat på å lime 6mm renoveringsgips på veggene i soverommet mitt. Det blir kjempebra. Hvordan gjør jeg med vegguttakene? Kan man flytte ut disse 6mm for å komme i nivå med gipsplatene?
I praksis går det jo også uten ringer med lengre skrue. En gipskant mot apparatet er vel ikke noe stort problem. Kanskje holder til og med originalskruen.
En hole in one er bra for å bore hullene på nøyaktig riktige steder i platene.
En hole in one er bra for å bore hullene på nøyaktig riktige steder i platene.
Du tar bort hele stikkontakten (kobler fra kablene) og setter ringen bak. Eventuelt trenger du også å bytte til lengre skruer slik at de rekker til å skru fast stikkontakten igjen. Men det burde ikke være nødvendig om det bare er 6 mm.
Beste svar
Moderator
· Stockholm
· 57 848 innlegg
Jeg tror at det er mer regelen enn unntaket at doser ikke når helt ut til kanten i hullet. Så det burde være nok å bare skru uttakene på plass igjen, eventuelt kjøpe lengre skruer. OM du kjøper lengre skruer, så husk at det finnes minst 3 forskjellige skruetyper. Del skruer med plastgjenge, skruer med vanlig maskingjenge (husker ikke om det er M3 eller M2,5), dels en spesialskrue, som jeg tror at bare ELKO har. Den har en "dobbelgjenge", ser ut som M gjenge. Men hvis man ser nærmere med lupe så ser man at gjengen har to "åpninger" så det er altså to M gjenger oppå hverandre. En vanlig maskinskrue kan man dra et kvart omdreining eller så.
Klikk her for å svare