5.127 lest ·
14 svar
5k lest
14 svar
Hvordan fjerner vi skifer/marmor vegg? Bilde

Nettopp kjøpt hus med denne fondveggen med skifer og innslag av marmor
Noen som har en idé om hvordan vi fjerner den med best resultat? Banke bort? Sparkle/pusse over? Gipsplater?
Medlem
· Västernorrland
· 12 029 innlegg
hvorfor ikke bare la det være? Alt ser jo nylaget ut. Tids nok venner dere dere til det eller kommer på at dere vil gjøre om totalt uansett, og da er det jo bare å hakke bort.
Medlem
· Västra Götaland
· 1 849 innlegg
Grundstött
· Halland
· 28 345 innlegg
Gi barna hver sin stor/tykk tusj og/eller noen små malingsbokser og hver sin pensel,
så får de litt destruktiv moro i helgen
Jeg er enig i at det ser vanvittig ut.
Hvorfor kjøpte dere huset. Kjøpt på avstand?
så får de litt destruktiv moro i helgen
Jeg er enig i at det ser vanvittig ut.
Hvorfor kjøpte dere huset. Kjøpt på avstand?
Renoveringsgips (6 mm) om det rommes i tykkelse ellers kanskje det går an å male over alt? Fugene vil jo være der hvis du ikke sparkler dem, men selve mønsteret forsvinner jo.
Personlig ville jeg ha malt hvitt eller en lys grå nyanse. Etter en stund kanskje dere vil gjøre om noe annet og da passer dere på å fjerne platene.
Personlig ville jeg ha malt hvitt eller en lys grå nyanse. Etter en stund kanskje dere vil gjøre om noe annet og da passer dere på å fjerne platene.
Medlem
· Västernorrland
· 12 029 innlegg
jo jeg synes også det er stygt men bor man inn seg så venner man seg nok og kan ta klokere beslutninger senere.
Synes også dere bør male dritten hvit og ikke rive det ned i all hast, men nyte det nye huset deres og bo dere litt inn først. Men jeg er helt enig i at det er uholdbart å beholde det som det er
, men med hvitmaling tror jeg det kan være greit. Hvis dere fremdeles vil rive det, er det nye gipsplater som gjelder.
Medlem
· Västernorrland
· 12 029 innlegg
Jeg synes at alle som sier at han skal "venne seg" og "bo seg inn" før han river bort en vegg han syns er stygg har en trist innstilling. Man vet vel uansett best selv hva man har for smak? Hadde du sagt det samme om det hadde vært en vanlig tapet? Tror neppe det.
Å som "KnockOnWood" stille spørsmål ved hvorfor man har kjøpt huset på grunn av en eneste stygg vegg er jo akkurat like ille, alle vet jo at overflater kan utbedres.
Å som "KnockOnWood" stille spørsmål ved hvorfor man har kjøpt huset på grunn av en eneste stygg vegg er jo akkurat like ille, alle vet jo at overflater kan utbedres.
Grundstött
· Halland
· 28 345 innlegg
Stille spørsmål?Anna_H skrev:
Hva nå, får man ikke engang spørre lenger.
Kåken så jo ut til å være splitter nybygget, så den burde jo rimeligvis ha andre kvaliteter.
Er det virkelig så ille å stille et enkelt spørsmål?
Klikk her for å svare