1.296 lest ·
6 svar
1k lest
6 svar
Hvordan fjerne treskap med innboret vegguttak
Hei! Jeg er relativt ny til dette med bygging og renovering og holder på å renovere badet mitt. Det har gått bra og jeg har fått bort badekar, speilskap etc. og jeg er snart helt ferdig. Men jeg har et vedvarende problem og det er et møbelskap som tidligere har vært innborret i flisveggen. Jeg tenkte meg ikke om og boret det bare ned sammen med speilskapet siden de var montert sammen, og da oppdaget jeg at uttaket som hadde vært ved siden av skapet både var fast montert i treplaten og så har man også trukket ledningen gjennom verdens minste borehull i platen for å få den til å sitte. Jeg klarte å løsne selve uttaket, så nå sitter i det minste ikke den delen igjen, men hvordan skal jeg klare å få tilgang til hullet slik at jeg kan få ut uttaket?
Jeg har prøvd det meste, sage, bore, siden det henger halvveis på veggen er det så utrolig ubeleilig også, men jeg har virkelig prøvd og nå har det gått tre dager uten resultat og jeg blir snart gal. Finnes det en type borhode som kan komme gjennom en relativt tykk bit tre? Trenger bare å få ut den gjennom et like stort hull som størrelsen på den selv, så er alt borte, har allerede kommet gjennom treplaten som sitter på baksiden (tynnere kryssfiner type). (Nei, det går ikke an å få bort resten av skapet). Har ikke mulighet til å ta bilde akkurat nå
HJELP!
Jeg har prøvd det meste, sage, bore, siden det henger halvveis på veggen er det så utrolig ubeleilig også, men jeg har virkelig prøvd og nå har det gått tre dager uten resultat og jeg blir snart gal. Finnes det en type borhode som kan komme gjennom en relativt tykk bit tre? Trenger bare å få ut den gjennom et like stort hull som størrelsen på den selv, så er alt borte, har allerede kommet gjennom treplaten som sitter på baksiden (tynnere kryssfiner type). (Nei, det går ikke an å få bort resten av skapet). Har ikke mulighet til å ta bilde akkurat nå
HJELP!
Må legges til at døren på skapet er fjernet men resten sitter igjen, den er løs nå men ingen av delene beveger seg. Jeg kan heller ikke klippe løs noe da jeg skal bruke uttaket men sette den på veggen med monteringsteip, aldri at jeg gjør de samme påfunnene som tidligere eier. Så upraktisk.
Vurderer å kjøpe en hullsag eller sylinderbor. Jeg tør ikke helt bruke elektriske sager eller lignende så nær en ledning.
Vurderer å kjøpe en hullsag eller sylinderbor. Jeg tør ikke helt bruke elektriske sager eller lignende så nær en ledning.
Det går ikke i dette tilfelle, isolasjonen på ledningene sitter så pass "høyt" at jeg ikke engang ser hvor eller hva det er jeg skal klippe. Dessuten vil jeg gjerne at den kommer løs med ledningene intakt så jeg slipper å mekke med det, vil bare bli kvitt skapet. Skal forsøke å komme meg hjem for å legge ut noen bilder. Men tenker om det finnes en løsning noen kommer på spontant så jeg bare kan kjøpe hjem etter jobb.Mats-S skrev:
Et skarpt stemjern eller til og med en liten radiomeisel og litt vold burde jo funke. Forstår ikke helt hvordan det ser ut men skjønner det som om du trenger å få en smal åpning så du kan tre ut kabelen. Finnes det mer plass er jo et Fein/Multiverktøy bedre.
Klikk her for å svare