4.196 lest ·
7 svar
4k lest
7 svar
Hvordan fjerne taggete "puss" på kjellervegg
Hei jeg har en innredet kjeller med gulvvarme. Veggene er pusset og taggete, kanskje det heter rappet? Uansett, jeg vil ikke ha den der taggete overflaten, men noe glattere i stedet. Jeg lurer på om noen har noen tips for hvordan jeg enklest kan fikse det?
Kan jeg jevne ut det? Det er jo malt oppå så jeg gjetter at det ikke fester seg?
Kan man fjerne kun "rapprent"? Hvordan?
Jeg legger ut to bilder, ett nærbilde og ett av veggen.
Kan jeg jevne ut det? Det er jo malt oppå så jeg gjetter at det ikke fester seg?
Kan man fjerne kun "rapprent"? Hvordan?
Jeg legger ut to bilder, ett nærbilde og ett av veggen.
Bredsparkle er nok raskest. Tror ikke det finnes sandpapir som biter på d der.
Diamantslipehode på vinkelsliper er et alternativ, men da må du uansett sparkle.
Muligens en sånn her:
https://www.k-rauta.se/produkt/hand...01agDmUuL2RXIb1Sv6E15-2Mt7rLZsDsaAjiREALw_wcB
men.... MYE jobb. Enklere å sparkle fra begynnelsen.
Diamantslipehode på vinkelsliper er et alternativ, men da må du uansett sparkle.
Muligens en sånn her:
https://www.k-rauta.se/produkt/hand...01agDmUuL2RXIb1Sv6E15-2Mt7rLZsDsaAjiREALw_wcB
men.... MYE jobb. Enklere å sparkle fra begynnelsen.
Hei på dere, nå har jeg kommet et stykke i jobben min..... løsningen som fungerer for meg er en grovstøvsuger koblet til en vinkelsliper med en beskyttelseskappe så jeg ikke får slaget i Lütsen i hele rommet (støv) og i den ett diamantsliphode.A ati skrev:
Kjøpte først en drittskjæreplate fra Jula men det fungerte ikke i det hele tatt så jeg gikk opp et steg til biltema og den hadde nok fungert om det ikke var for at den var for lav så den ikke nådde frem når jeg hadde beskyttelseskappen på vinkelsliperen. Til slutt fant jeg en vettig på Beijer bygg. Nå har jeg gjort omtrent to tredjedeler, jobber bare litt nå og da når jeg har tid. Effektiv tid etter at jeg fikk alle greiene er kanskje 15 timer eller så. Inkludert en masse støvsuging på gulvet alt havner ikke i støvsugeren. Jeg har brukt kanskje 12 støvsugerposer også.
Her kommer litt bilder på hvordan det ser ut på en vegg som i tillegg virker å være pepret av gamle hull. Samt en vegg hvor det er teglvegg bak malingen.
Synes det blir bra, jeg vil ha det der litt røffe utseendet så jeg sikter på å male med kalkmaling i noen lag.

Sist redigert:
Klikk her for å svare