Jeg har et lokale i Spania som har fått nytt gulv. Det er (var) ikke vann i lokalet, så bygningsarbeiderne kunne bare vaske flisene sporadisk etter legging (fuging). Til alt overmål er flisene av billig variant, så de er ganske "porøse".
Resultatet er at det nå er fuge på alle flisene og har vært slik i 6 måneder. Jeg reiser sporadisk mellom Sverige og Spania og har ikke hatt tid til å ta tak i problemet.
Å forsøke med vann og skurebørste/svamp vil ikke fungere.
Jeg har fått en anbefaling om å bruke et spesielt (spansk) middel og deretter bruke en roterende høytrykksvasker, type en slik man bruker for terrasse.
Finner ingen gode bilder akkurat nå, men jeg tror dere forstår hva jeg mener...
---
Finnes det andre bedre metoder?
Finnes det en maskin man kan "slipe" overflaten med, og i så fall hvilken type?

Har brukt Biltema klinkerrent en slags syre fungerer bra

• Flaske med Biltema Klinkerrent rengjøringsmiddel, 1 liter, for effektiv fjerning av kalk og sement på syretålende overflater. Pris 99,90 kr.
  • Liker
iceman-eklund
  • Laddar…
Jeg har kjørt med en polermaskin (sånn for å polere bil/båt) fra BilTema og eddik. Bare å helle ut eddiken, la det virke noen minutter og dra over med maskinen noen runder.
Man kjenner ganske bra med hånden når det er "glatt" og fugen borte.

• Liker
iceman-eklund
  • Laddar…
Vil bare legge til at det tipset jeg har fått før er å bruke saltsyre (typ Biltemas eller tilsvarende i Spania) og deretter evt. roterende høytrykksspyler og/eller børste og vann.
Hansker og oømma klær, evt. briller og munnbind.
Polermaskin høres interessant og snillere ut...

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.