Hei!

I forbindelse med prosjektet å ordne til en skjev kjellervegg.

Vil sette noen form for plate, våtromsgips (?), for så å male. Skal flukte med gulvvarmeskapet som stikker ut ca 4-5 cm.

Selve veggen er bølgete, skiller nok 5-6 cm på noen steder mellom høyeste og laveste. Bygget av en blanding av støpt betong, lecablokker, gipsblokker, gamle "hullbetongblokker".

Tips for å lage en ramme?
Noen form for justerbar stålregel?
Bør jeg pusse opp veggen før?

• Ujevnt betongvegg i en kjeller med synlige kabler og et elskap, omgitt av kobberrør. Veggen er vågig og trenger utjevning før renovering.
  • Ujevn kjellervegg med forskjellige materialer, inklusive betong og lecablokker, med synlige rør og kobberledninger festet til veggen.
  • En ujevn kjellervegg av betong og blokker, med synlige rør og en plastpose festet på veggen.

Beste svar

Stå opp med stålregel og justerbare distanser bak så de får nødvendig støtte.

Så gips på reglene.

Violina Violina skrev:
Regla opp med stålregel og justerbare distanser bak så de får erfordelig støtte.

Deretter gips på reglene
Har selv aldri jobbet med stålregel før. Holder det med cc60? Tips på hvilken type distanser som passer, verdsettes.

Våtrumsgips? Er under sommermånedene >70%RF i dette rommet.

H Hejkomåhjälpmig skrev:
Har selv aldri jobbet med stålregel før. Holder cc60? Tips på hvilken type distanser som passer, verdsettes.

Våtromsgips? Er under sommermånedene >70%RF i dette rommet.
Kommer jo an på, skal veggen være rent kosmetisk så burde det holde.

Angående type distanser vet jeg ikke eksakt hva de heter og når jeg googler finner jeg ikke, men ellers går det jo an å bruke to kiler som settes inn fra hver sin retning (overlappende) bak stålreglen til de dekker glipen bak.

Tror eneste egentlige forskjellen mellom "vanlig" gips og våtromsgips er overflatesjiktet (gipsen i seg selv er jo den samme = uorganisk)

P
Stålregler blir bra men du kanskje skal ha noen type av minerit/cemberitplate i stedet som ikke er fuktfølsom..

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.