Mange diskusjoner om metallstendere kontra trestendere ser det ut til å finnes, men ingen steder finner jeg svaret på dette spørsmålet:

Jeg skal sette opp en ny vegg med metallstendere. Gulvet er betong, taket er gipsplater og trestendere over det.

Hva skal jeg bruke for skruer for å feste syllen i betongen?

Hva skal jeg bruke for skruer for å feste takstenderen i gipsplaten og trestenderen i taket?

har erfaring med en betongspiker som kalles Nail in eller også spikerplugg funker,

har du tre+gips i taket går hvilken treskrue som helst

Syllen pleier man vel skyte fast med betongspiker? Riktig herlig pistol med kruttladning. : -)

jo, men de krever jo at man eier/låner en boltepistol. klar fordel om det er mange vegger som skal opp :)

det går bra med røde plugg og gips skruer

.sun skrev:
Mange diskusjoner om metallstendere kontra trestendere ser det ut til å være, men ingen steder finner jeg svaret på dette spørsmålet:

Jeg skal sette opp en ny vegg med metallstendere. Gulvet er betong, taket er gipsplater og trestendere over det.

Hva skal jeg bruke for skruer for å feste bunnsvillen i betongen?

Hva skal jeg bruke for skruer for å feste toppsvillen i gipsplaten og trestenderen i taket?
du setter en metallskinne i taket.
legg en remse gips i skinnen og ta en gipsskrue og skru gjennom alt så sitter den.

bunnsvillen. ja spikerpistol om man har.
ellers røde 5mm plugg og noen gipsskruer som nevnt her før.

mvh
snekker estwing

Enig i Nail-in i gulvet og du fikser det med en vanlig slagbormaskin.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.