Ja, nå skal det snart bygges hundegård, og jeg har litt tanker rundt det. Det er slik at det skal bygges en hundegård på baksiden av huset. På bakken er det singel, og veggen er naturstein = jeg vil ikke bore i den. Så jeg må forankre hundegården ordentlig i bakken. Men hvordan gjør jeg det best/smidigst?

Jeg har tenkt på å bare grave ned stolper i bakken og så feste nettingsseksjonene der, det burde vel fungere? Tanken er å ha "vanlige" 1200x1800mm nettingsseksjoner til hundegården. Hundegården vil heller ikke bli kvadratisk, men vil få en del hjørner siden veggen på huset den skal bygges ved har et ytterhjørne.

Eller finnes det smidigere måter å bygge på?

Nå vet jeg ikke hvor rømningsvillige hunder du har, men har hørt at man skal grave en bra bit ned i bakken og sette opp gjerde. Alt dette for at hunden/hundene ikke skal grave tunneler under gjerdet og kunne rømme.

Jeg forstår heller ikke hvorfor du vil ankre den, er det liten hundegård og store hunder? Jeg har vokst opp med spisser, og den hytten står direkte på bakken.

Og som vanlig for å svare på noe annet enn det trådskaperen spurte om:
Det er nok å legge 3-4dm nett på bakken "horisontalt" inne rundt veggene, før man fyller med grus.

Vår hundegård er av gjerdeseksjoner, ca 3m seksjoner med to 30mm stålrør man slår ned i bakken. Så får man den riktige styrken når man forbinder seksjonene mot hverandre i hjørnene.

Hvordan ser dine seksjoner ut?

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.