7.991 lest ·
18 svar
8k lest
18 svar
Hvordan fase gipsplater bra?
Takk, har kontroll på surformen da den har vært brukt flittig etter kapping av plater. Men jeg har en skikkelig billig surform og om det er det eller brukerfeil, men å fase kanter med den resulterer i at kartongen blir frynsete.Mats-S skrev:
Hei igjen, jeg misset en viktig sak om hvordan du lettest skal håndtere surformen. Still deg ved siden av den siden som skal fases, dra surformen litt litt skrått nedover og MOT deg med et LETT trykk. Hemmeligheten er å dra surformen og fase MOT deg, mye lettere enn å dra fra deg. Du har nemlig betydelig bedre kontroll på draget og trykket da
Men som allerede nevnt, går det også å fase kanten med en gipskniv, men jeg tror det er vanskeligere for en nybegynner. Som yrkesmann er det slik jeg ofte gjør det ;-)
S
sinuslinus
Träskalle
· Östergötlands län
· 6 020 innlegg
sinuslinus
Träskalle
- Östergötlands län
- 6.020 innlegg
Høres ikke ut som noen man vil jobbe med direkte …Isakare skrev:
Det var ikke helt slik jeg mente, men mer at malerne generelt må fikse mye rot som andre har slurvet med. Noen ruglete gipskanter har de fleste overseende med.
Den der brukes når du trimmer bort overskudd når limt kantbånd på melaminplater når du snekrer skap/hyller. og å fase kantene er noe man ikke tenker på etter å ha gjort det noen ganger.. men skjær i papiret 1-4 cm fra kanten og så prøv å få en vinkel fra den skjærelinjen til halve gipskanten.. typ.B bygges skrev:Før maling faser jeg kanter på gips som møter annen gips, der de ikke er nedsenket eller fasade. Har gått på med barberblad fra gipskniv og det funker men det blir litt bølgete uansett hva jeg gjør. Spiller vel ingen rolle men ser jo litt dumt ut for maleren? Finnes det noe tips om hvordan man får dette pent, typ som kanter på takgips?
Har også prøvd "fashyvel" fra biltema [lenke] som var forferdelig dårlig, ødelagde pappen.
Klikk her for å svare