1.469 lest ·
34 svar
1k lest
34 svar
Hvordan får man veggisolasjonen stabil mellom vindsperre og innerveggpanel?
Ser man problemer så får man bare problemer. Se løsninger i stedet så løser det seg.C CarJ skrev:Hei Matti, har vurdert å sette ned lekter ovenfra, vi kommer til å sette lekter mellom takstolene, for å sette panel der, lekten kan så fortsette et stykke ned på veggen under. På grunn av hvor langt opp vi har kommet med ytterpanelet på de forskjellige sidene av hytta og utskjutende tak så begrenser det lengden på lekt vi kan få ned.
Sett inn så lange biter du kan og forleng dem etter hvert med hjelp av skruer og en liten skjøt av f.eks. Plyfa.
2spiker i hvert bord fyller samme funksjonBo arnold skrev:
Jeg er ingen konstruktør, men i en vegg med liggende bord både innvendig og utvendig ville jeg gjerne ha en strekking på diagonalen siden hvert bord ellers kan forskyves sideveis ved røff behandling. Dette er jo lett å gjøre på stenderne innvendig ved å spenne stålbånd diagonalt før du setter opp panel
Løsninger er braMatti_75 skrev:
Toppen med alle svar 
Etter å ha lest alt så tror jeg en bra løsning kan være å dels,
- Fortsette ned med lekten som settes på sidene av takstolene for å få støtte opptil for veggisoleringen.
- Forsterke i sidelengs innenfra med skråbjelke eller hullbånd, dobbel funksjon da det også gir støtte til isoleringen.
- Sette ekstra spikrer i ytterpanelet, for å ytterligere øke vridstyvheten.
- vurdere, om behov finnes, når ovennevnte er prøvd, å bytte til annet isolasjonsmateriale.
Etter å ha lest alt så tror jeg en bra løsning kan være å dels,
- Fortsette ned med lekten som settes på sidene av takstolene for å få støtte opptil for veggisoleringen.
- Forsterke i sidelengs innenfra med skråbjelke eller hullbånd, dobbel funksjon da det også gir støtte til isoleringen.
- Sette ekstra spikrer i ytterpanelet, for å ytterligere øke vridstyvheten.
- vurdere, om behov finnes, når ovennevnte er prøvd, å bytte til annet isolasjonsmateriale.
Klikk her for å svare
Lignende tråder
-
Erfarenhet av stabilisering och lyft med Geopolymer?
Grund & Markarbeten -
Hur få till en stabil stödmur vid uppfart?
Trädgård allmänt -
Hur får jag stabil värme och bra luftfuktighet i min vinkällare/jordkällare?
Värme allmänt -
Stabilisera grus på uppfart?
Trädgård allmänt -
2 st dusch väggar (glas) på rak vägg hur får man det stabilt?
Badrum