Jeg har en ventilasjonskanal i ytterveggen oppe i en 1,5 plans villa. Huset er bygget i 1958. har revet ut det meste, men har gått i lås på en liten eternittkanal i veggen som ventilasjonsventilene sitter på. Jeg skulle gjerne ha fjernet den, men den virker fastklemt i veggen. Det satt to spikre i den som jeg har tatt bort. Noen tips om hvordan man kan få den ut uten å ødelegge den? Sprute litt WD40 rundt og håpe at den glir lettere ut? Jeg er tom for ideer.

• Eternitkanal i vegg med rusten ventilasjonsgrill og spindelvev synlig inne.
Staffans2000
Den er nok bare fastklemt.
Hvorfor skal du ta bort den?

Staffan

Staffans2000 Staffan2000 skrev:
Den er nok bare fastklemt.
Hvorfor skal du fjerne den?

Staffan
Skal sette inn nye ventiler og å ha giftig materialer igjen i veggen føles unødvendig..

Staffans2000
Aha!
Men tenk på at det ikke er det minste giftig, så, så lenge du ikke bruker vold og skader røret, er det ufarlig.

Staffan

• Liker
CarlC89 og 1 annen
  • Laddar…
Staffans2000 Staffan2000 skrev:
Aha!
Men husk at det ikke er det minste giftig, så, så lenge du ikke bruker vold og skader røret, er det ufarlig.

Staffan
Det vet jeg, men ville vært lettere å sette på ny ventil uten denne der, vet ikke om det finnes nye ventiler som passer disse i dag engang..

• Liker
Staffans2000
  • Laddar…
H
Hadde liknende i mitt hus.
Slo i stykker skiten.
Jeg lever fortsatt.

den der asbest frykten som finnes er overdrevet.
En gang eller to er ingen fare verre for de som jobbet i det hele tiden.

• Liker
tergo og 2 andre
  • Laddar…
S
Kle inn den med en søppelsekk først eller to, hvis den ikke løsner så knus den i sekken.

Staffans2000
S DanielF skrev:
Kle den inn med en søppelsekk først eller to, hvis den ikke løsner så knus den i sekken.
Det blir nok lettere sagt enn gjort, når den sitter fast inni en vegg:D.

Staffan

Jeg fikk fjernet mine slike rør ved å rugge/vippe..

M Mattias E Svensson skrev:
Det satt två spik i den som ja tagit bort. Noe tips hvordan man kan få ut den uten å ødelegge den?
Ta bort gitteret på utsiden, kanskje har du flere spiker der. WD40 eller lignende tror jeg ikke på men ta en trekloss som mellomlegg og bank lett på den så kanskje du får en følelse for om den beveger seg det minste eller er helt stum.

Sett inn et rundt spirorør i kanalen og tet rundt.

• Liker
Staffans2000 og 1 annen
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.