Det korte svarte er "nei". Billig ikke rustfri skrue tilsvarer ikke rustfri skrue. Ikke engang dyr ser ut til å gjøre det.

• Liker
YWa
  • Laddar…
R
Det fantes en ren rustfri skrue på BT men den var veldig myk og bøyde seg lett når man skrudde og trykket, vet ikke om de har andre nå, Sjekk litt andre fabrikater, noe dyrere men bedre

• Liker
YWa
  • Laddar…
R rävlyan skrev:
Det fanns en ren rostfri skruv på BT men den var väldigt mjuk och kroknade lätt när man skruvade och tryckte , vet inte om dom har andra nu , Kolla lite andra fabrikat , något dyrare men bättre
R rävlyan skrev:
Det fanns en ren rostfri skruv på BT men den var väldigt mjuk och kroknade lätt när man skruvade och tryckte , vet inte om dom har andra nu , Kolla lite andra fabrikat , något dyrare men bättre
Tack för svaret
För en som inte är så erfaren, ser man bara något är dyrare, men vet inte med säkerhet att något är bättre :-(
BT har två sorters RF trallskruv, en A2 och en A4.
Bauhaus som ligger bredvid BT, har bl.a. RF skruva från Essve vilka är förmodligen bättre men mycket dyrare.
Jag kommer förmodligen köra BTs RF skruva :-)

Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Det korte svarte er "nei". Billig ikke rustfri skrue tilsvarer ikke rustfri skrue. Ikke engang dyr ser ut til å gjøre det.
Takk for svaret. Sunt fornuft sier at du må ha rett :-)

Y YWa skrev:
Takk for svaret
For en som ikke er så erfaren, ser man bare noe er dyrere, men vet ikke med sikkerhet at noe er bedre :(
BT har to typer RF terrassebordsskruer, en A2 og en A4.
Bauhaus som ligger ved siden av BT, har bl.a. RF skruer fra Essve som er sannsynligvis bedre men mye dyrere.
Jeg kommer sannsynligvis til å bruke BTs RF skruer :)
A2 = rustfri skrue, antagelig det som Bauhaus mener med RF.
A4 = rustfri syrefast skrue bedre enn A2 kvalitet.

A2 kvalitet holder i massevis ved terrassebygging, litt billigere enn A4 også.

• Liker
YWa
  • Laddar…
Skru aldri, aldri, aldri, aldri, aldri terrassebord med noe annet enn RF skrue. Det har jeg gjort, og de brekker fortløpende når terrassebordene beveger seg mellom årstidene. RF skruen er mykere og takler dette mye bedre.

Sa jeg at man aldri skal skru terrasse med annet enn RF? ;)

• Liker
Dan_Johansson og 1 annen
  • Laddar…
Velg dessuten skruer med Torx-feste og ikke skruer stjerne type PH eller PZ. De sistnevnte går lettere i stykker enn skruer med Torx.

• Liker
YWa og 1 annen
  • Laddar…
NEO_AMiGA NEO_AMiGA skrev:
Har vi noen 2023/2024 års meninger om biltemas Rustfrie A4'a terrassekruer?

[lenke]
Om det er de samme som jeg kjøpte i fjor så er Julas egne bedre, i alle fall i holdbarhet når man skrur dem i.
Hornbach billigste var enda dårligere der mange skruer var skjeve allerede i pakken...

Ulempen med Biltema er at de også kan bytte leverandør når som helst uten å informere, så er skruene bra i dag kan eskene du kjøper i morgen være mye dårligere. Eller bedre for den del...

/Jocce

• Liker
NEO_AMiGA
  • Laddar…
Jocce81 Jocce81 skrev:
Om det er samme som jeg kjøpte i fjor så er Julas egne bedre, iallfall i holdbarhet når man skrur i dem.
Hornbach billigste var enda dårligere der mange skruer var skjeve allerede i pakken...

Ulempen med Biltema er at de også kan bytte leverandør når som helst uten å varsle, så er skruene bra i dag kan kartongene du kjøper i morgen være mye dårligere. Eller bedre for den delen...

/Jocce
Aaaah! takk for tilbakemelding 🙏

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.