Maalox
Trall skal møte muren som går i en vinkel mot terrassen. Jeg har derfor tenkt å sette kortlinger mellom de forskjøvne bjelkene for å skape en ramme som skruregler kan festes i.

Jeg valgte å ikke sette en lang regel som ramme da muren ikke er symmetrisk og det da ville blitt for stor avstand noen steder.

Jeg har tenkt å bruke konstruksjonsskruer, men lurer på om det også finnes egnede beslag eller metoder som kan håndtere disse vinklene. Kan man for eksempel få til riktig vinkel på en hullplate med ankerskrue og hammer?

Jeg kommer til å støtte opp hver kortling med terrassefot som resten av terrassen.

Edit: eller overtanker jeg dette og det er nok å få til riktig vinkler på kortling og dra inn to konstruksjonsskruer i hver ende?

• Trebjelke på grus med terrassfot under, nær mur.
Sist redigert:
Vanlige 90-gradersvinkler uten forsterkninger pleier å være lette å bøye i en skrustikke eller skrudd i to biter regel (bruk reglene som håndtak). Bøy og legg et lag galvfarge på, hovedsakelig over bøyeområdet, men når du først er i gang, mal hele. Men jeg ville heller doble de skrå for å få mer å skru i og på kjøpet kunne justere skruelinjene mer... Dessuten blir det billigere og går raskere. Ikke fordi skrue i enkelregel ikke holder, men har du først begynt å tenke på det så er det like greit å gjøre noe ekstra.

Maalox
Z z_bumbi skrev:
Men jeg ville heller dobblet de skrå for å få mer å skru i og på kjøpet kunne justere skruelinjenes vinkler mer
Smart. Denne løsningen stjeler jeg. Takk!

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.