Jeg har en pusset mur som trenger vedlikehold. Det ser ut til at det er malingen som "ramler av". Er det bare ny maling? Og i så fall hvilken type? Eller trenger den også pusses om? Pusset murvegg med avskallende maling langs en kant, omgitt av tørre gressstrå og en asfaltkant. Pussvegg med avflassende maling ved en plen. Flassing maling på en mur, med synlig flass og skade på overflaten. Gress og planter ved foten av muren.

Og hvordan kan jeg sjekke hvilken type maling som har blitt brukt?

Vet ikke hvordan man kan sjekke hvilken fargetype det er.

Men derimot mailet jeg Jotun før fasademaling (jeg har vegger malt med silikatmaling) Da skrev han at jeg enten kan male videre med silikat eller male over med Drytech Mur. Men Drytech Mur kan man på sin side ikke male over med silikatmaling. Jeg fortsatte likevel med silikatmaling, så kan ikke si noe om hvordan resultatet ville blitt.

• Liker
sepani
  • Laddar…
knyh knyh skrev:
Vet ikke hvordan man kan sjekke hvilken fargetype det er.

Men derimot mailet jeg Jotun før fasademaling (jeg har vegger malt med silikatmaling) Da skrev han at jeg enten kan male videre med silikat eller male over med Drytech Mur. Men Drytech Mur kan man i sin tur ikke male over med silikatmaling. Jeg fortsatte dog med silikatmaling så kan ikke si noe om hvordan resultatet hadde blitt.
Store flak faller av, jeg tar med dem til fargebutikken, så kan de nok si hvilken

• Liker
knyh
  • Laddar…
Bank lett med en hammer for å se om pussen løsner eller om det høres hult ut. Alternativt dra en stålbørste over stedene der malingen har løsnet for å se hvor store skadene egentlig er. Min erfaring etter å ha jobbet med kjelleren er at det ofte er mer maling enn man tror som sitter løst. Om du skal pusse om eller ikke, vil jeg si, avhenger av hvor mye puss som løsner når du holder på. Blir det dype groper eller om pussen løsner i store biter, trenger du å reparere. Mindre ujevnheter kan du kanskje leve med å bare male over.

• Liker
sepani
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.