Skal plastre mine vegger med byggfolie. Har fundert på hvordan man bør avslutte ved gulv. Skal jeg skjære rent noen cm over og tape mot bjelken. Eller skal jeg gjøre den litt lengre så den havner under den indre bjelken som skal bygges utenpå som installasjonsrom?
Du skal dra den ned og feste den mot betongen. Skal du ha parkettgulv kan du med fordel slippe den ut en bit på gulvet for å koble den mot plasten under gulvet. Det finnes spesielle fugematerialer for å få det tett mot betongen.
Du skal dra den ned og feste den mot betongen. Skal du ha parkettgulv kan du med fordel slippe den ut et stykke på gulvet for å koble den mot plasten under gulvet.
Det finnes spesielle fugematerialer for å få det tett mot betongen
det er ikke betong. Det er sponplater skrudd på gulvdragere. (Plan2).
Ok då må du prøve å få i sammen den med plasten i veggen på underetasjen.
Umulig. Påbygd overetasje. Det jeg kan forholde meg til er det på bildet. Enten brette ut plasten på gulvet. Eller skjære rent og teipe mot nedre veggregelen. Det bygges en indre vegg utenfor. Som settes på den utbrettede plasten hvis man velger den løsningen.
Jeg tolker det som om du har plast i taket på første etasje. Da er alternativet å få den øvre plasten til å passe sammen med denne. Ellers vil du få et hull ved mellomgulvet der fuktighet vil søke seg ut i konstruksjonen. Det er alltid problematisk å bygge til et hus. Derfor er det viktig at man tenker gjennom alt nøye før man begynner, slik at man gjør ting i riktig rekkefølge.
Jeg tolker det som om du har plast i taket på første etasje. Da er alternativet å få sammen den øvre plasten med den. Du vil ellers få et hull ved mellomgulvet der fuktighet vil finne veien ut i konstruksjonen.
Det er alltid problematisk med å bygge på et hus. Derfor er det viktig at man tenker gjennom alt nøye før man begynner så man gjør ting i riktig rekkefølge.
Nei ingen plast i taket under. I prinsippet har vi revet bort et gammelt saltak, frilagt alle gulvbjelker. En kombinasjon av gammel sagflis og ny mineralull i gulvet. (Ytterkanter og rom der vi har lagt inn installasjoner/vent mm er ull). På det har vi lagt sponplater over bjelkene. Nye yttervegger og nytt pulttak.
Har du ingen plast i nedervåningen så er det bare å gjøre som du har tenkt og klemme den under installasjonsregelen
Tror jeg legger en streng tetningsmasse mellom regel og plast før jeg klemmer. Så har jeg garantert tettet plasten mot rom/nedervåning. Om det nå skulle være sensitivt at luft fra bjelkelag/nettenfra kan lete seg inn bak plasten!!!
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.