2.665 lest ·
7 svar
3k lest
7 svar
Hvor stort inngrep i bærende konstruksjon?
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 131 innlegg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48.131 innlegg
Alle inngrep i bærende konstruksjoner kan føre til at forsterkninger (avveksling etc.) trengs. Du trenger både tillatelse fra foreningen og en godkjent byggemelding fra kommunen. Hvis foreningen fungerer som den bør fungere, vil de kreve at du hyrer en bygningskonstruktør som kan beregne hva slags forsterkning som trengs.
Noen styrer vet hvilke vegger som er bærende i bygningen.
Noen styrer vet hvilke vegger som er bærende i bygningen.
Takk for tilbakemeldingen, hadde et svakt håp om at man kunne gjøre "mindre inngrep" men ikke da. TBirgitS skrev:
Alle inngrep i bærende konstruksjoner kan føre til at forsterkninger (avveksling etc.) er nødvendige. Du trenger både tillatelse fra foreningen og en godkjent byggemelding fra kommunen. Hvis foreningen fungerer som den bør, vil de kreve at du hyrer en byggkonstruktør som kan beregne hvilken type forsterkning som trengs.
Noen styrer vet hvilke vegger som er bærende i bygningen.
Heij83
Trekonstruksjonsbygger
· Västra Götaland
· 1 037 innlegg
Heij83
Trekonstruksjonsbygger
- Västra Götaland
- 1.037 innlegg
Jeg lagde et vindu i en bærende betongvegg. Meddelte styret hvor det skulle sitte og hvor stort det skulle være, og fikk godkjenning. Brukte et firma som gjorde jobben.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 131 innlegg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48.131 innlegg
Da må du definere mindre. Bore hull - JA, sette inn vindu - Kommer an på størrelsen så klart.H Herrman5 skrev:
1: prat med styret
2: hyr inn konstruktør
3: Få godkjent av styret og kommune (byggemelding)
4: utfør endringen.
Klikk her for å svare



