Skal sette opp byggmax baspanel. Hvor skal jeg spikre? En eller to spiker i hver regel?
Jeg skal ha den stående.
 
  • Byggmax baspanel i trevirke med not og fjær-design for vertikal montering.
Jeg vil gjerne si to spiker, en til høyre og en til venstre om sporene på baksiden, i ytterkant det vil si, men ikke på falsen.

To spiker i bredden for at bordet ikke skal vri/vinde seg når det tørker.
 
Da er det vel risiko for sprekker med tiden? leste et sted at man kan spikre ifølge bildet, for at treverket skal kunne bevege seg.
Hvilket er best. Kan tilføyes at totalbredden på bordene er 120
 
  • Tømmerbord med not og fjær, rød pil viser riktig spikerplassering for å tillate treets bevegelse og unngå sprekker. Totalbredde 120 mm.
Tør ikke si imot deg, vet at jeg akkurat nå sammen med en snekker spikrer dobbelfas som jeg sa.
Den er spontet, din er falsk, om det har noen betydning vet jeg ikke, du får håpe at noen som vet 100% sikkert skriver et svar...
 
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.