Vi holder på å sette opp hyller i boden.
Det viste seg å være 1.5-2 cm tykke gipsvegger!
Hyllene er i form av veggskinner, 160 cm lange med
5 skruehull i hver skinne (2 stk).
Føles som at vanlige plugger ikke vil holde lenge,
finnes det spesielle skruer, plugger osv for gips?
En tanke var å først skru opp 2 tre planker med
ordentlig mange skruer og så feste veggskinnene
i disse.
Trenger tips!
Det viste seg å være 1.5-2 cm tykke gipsvegger!
Hyllene er i form av veggskinner, 160 cm lange med
5 skruehull i hver skinne (2 stk).
Føles som at vanlige plugger ikke vil holde lenge,
finnes det spesielle skruer, plugger osv for gips?
En tanke var å først skru opp 2 tre planker med
ordentlig mange skruer og så feste veggskinnene
i disse.
Trenger tips!
Vanlige skruer i gipsen holder ikke for noe. Det beste er om du kan finne stenderne bak gipsen. En dugelig stendersøker kan man finne for en hundrelapp. Ellers må du bruke gipsanker, f.eks. Mollyskruv. Finnes i alle byggevarehus og jernvarehandler. Skaff da også en Mollytang for å lette monteringen. Koster også den ca 100:-.
Medlem
· Halland
· 4 507 innlegg
Bank frem stenderne med skrutrekkerskaft eller lignende og trekk enten skruene direkte inn i stenderne eller sett liggende stendere først. Forankre ikke noe i gipsen, det gir etter til slutt. Gipseksander fungerer for lettere belastninger, men dette er jo lagringshyller, og man har en tendens til å overbelaste slike
Gips er stivt og føles veldig bra helt til det knekker.
Klikk her for å svare