raveper skrev:
Dagens snekkere er vel bedre på å holde i skrudriller. Helst med 1,3 Ah batteri så det ikke blir for tungt. :)
Jeg sto på posten og ventet på å hente ut en pakke for noen år siden, noen meter bort sto en eldre herre (65-70?) og snakket med en mann, han spydde galle med ganske harde ord og mange bannord over snekkere som ifølge ham bare jukset, og plutselig kom dette: "De burde ikke engang få kalle seg snekkere, som skrur jo bare alt nå for tiden!"

Tydeligvis er definisjonen på snekker noen som liker sin hammer :)

Anna_H skrev:
Bruker skrutrekker. Hele panelet, alle vindskeiene, vindusforingene og alt hva det er er skrudd fast. Veldig praktisk når man skulle bytte vindu senere f.eks.
Samme her, kjøpte en merkespikerpistol, brukt til stenderverket og undertaket, men syntes det var for tungvint å dra med på 4 kg. Har skrudd det meste, enkelt å fjerne om det skulle være nødvendig.

En vanlig hammer har jeg hittil ikke brukt mer enn til å dra ut noen spiker:)

Thomas59
Fyren i klippet som vises her http://youtu.be/-NTuH2C5pm0 setter vel en slags laveste standard for hvordan en snekker skal kunne håndtere en hammer.

Alt annet er amatørmessig.

Mikael_L
Ja, man trenger ikke kjøpe noen stige. :cool:

Thomas59 skrev:
Fyren i klippet som vises her [lenke] setter vel en slags bunnivå for hvordan en tømrer skal kunne håndtere en hammer.

Alt annet er amatørmessig.
Det var som :O :D

Mikael. Skal Du prøve? :wow: ;)

Mikael_L
Nei, jeg har allerede stige.

Og dessuten er jeg faktisk kjempedårlig med hammer.
Jeg er enig med hva andre har skrevet om å skru, jeg skrur stadig mer etter hvert som byggingen fortsetter.

Og det er så utrolig deilig når jeg har skrudd og jeg oppdager at jeg har gjort feil og må ta bort og gjøre om. d^_^b

Du? Du gjør aldri feil :P :) :D

//////////////

Ja, ja. Jeg vet. Jeg stammer :)

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.