Har konstatert at jeg er dårlig på å spikre. Trenger mellom 5-7 slag med hammeren for å få ned en 4" spiker :(

Hvor flinke er dere?

Bruker spikerpistol. Pang sier det så sitter den....

Hubbe2 skrev:
Bruker spikerpistol. Pang sier det så sitter den....
Det gjør jeg også. Men noen ganger går det ikke.

Mikael_L
Kommer jo an på hva jeg spikrer den i ;) jeg slår dem inn med 2 slag maks i våre vegger:cool: men vi har jo et hus av lett betong selvfølgelig :P

Om holdt mer i hammeren enn du skriver innlegg på byggahus.se så kanskje vanen blir større? ;-) "Gudfader".

MrH skrev:
Om holdt mer i hammeren enn du skriver innlegg på byggahus.se så kanskje vanen blir større? ;-) "Gudfader".
HAHAHA.....d^_^b

Tre slag for 3" spiker samt fire slag på 4" spiker med en Vaughan Ti-tech 16oz. Den beste hammeren som er laget etter min mening.

Tror også at en bra hammer er blant det viktigste.

Synes det er mer interessant hvor mange slag man trenger til f.eks. 1000 4" på rad. Alle kan slå i en spiker med ett slag, men gjentakelsen er det som viser hvem som kan spikre. Neste nivå er å gjøre det oppover, f.eks. 3" i sprettpanel i tak.

Eller som min farfar sa når jeg var liten: "Du slår jo som lynet!!!!!" og oi så stolt jeg ble!
Så fortsatte han: "Det treffer aldri på samme sted to ganger...." :(

.....eller som man har hørt noen ganger på byggeplassene....hils fra meg når du møter..... :D

Dagens snekkere er vel bedre til å holde i skruetrekkere. Helst med 1,3 Ah batteri så det ikke blir for tungt. :)

MrH skrev:
Hvis du holder mer i hammeren enn du skriver innlegg på byggahus.se, så kanskje vanen blir større? ;-) "Gudfader".
Hodet på spikeren! :D
Skal jeg si...:blushing:

/A

Bruker skrumaskin. Hele panelet, alle vindski, vinduskarmer og alt hva det er er skrudd. Veldig praktisk når man skulle bytte vindu senere f.eks.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.