Hei,
Trenger hvit, rundhugget mexitegl til en garasje som skal bygges i samme stil som villaen. Svenska yxhult gikk konkurs for noen år siden.

Alle byggevarehus kjører med danske Kalsalux, som virker å være et like godt alternativ. Men jeg fikk sjokk da de fortalte meg prisen, ca 11:- / stein. Det gir en kvm-pris på ca 600:-. Kan aldri tro at dansker og tyskere betaler de summene. Mexitegl ser ut til å være et svært vanlig byggemateriale nede på kontinenten.

Har noen tips om hvor man kan handle hvit, rundhugget mexitegl billigere, i Danmark eller Tyskland? Eller finnes det en svensk byggevarehus som selger mexitegl til rimelige priser?

// Johan Sundström

Vet ikke helt, men du kunne jo forsøke å se etter brukt. Ganske mange kvitter seg nå med mexitegl fasader. Har et par venner som skal kvitte seg med et par hundre kvadrat, tvilsomt dog om den er rund hugget. Den fasaden tror jeg du hadde fått gratis bare du plukket den ned.

-Åke

En nabo jeg snakket med hadde kjøpt mexi tegl for 4 kr st. Jeg vet ikke hvor, men det er sikkert verdt å sjekke ut. Et sted i Tyskland var det iallfall.
Men sjekk Polen også, det finnes en del tråder om du søker her.

Stena-line har en del info om å handle byggevarer i Polen. Lykke til.

Hilsen Niclas

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.